2013. szeptember. 11. 16:30 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. szeptember. 11. 16:12 Vállalkozás

Magyar termék dömping indul az ország keleti felében

Holnap indul a Coop Rally, melynek célja a minőségi hazai élelmiszertermelés középpontba állítása.

A Coop Rally-t 2006 óta minden évben megrendezik, ahol a Coop Csoport üzleti partnerei, és szinte a teljes gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó szektor részt vesz, akik magyar terméket, hazai terméket vagy hazai feldolgozású terméket gyártanak, forgalmaznak. Az idei sorozatban több mint 70 hazai vállalkozás indul, amelyek éves termékértékesítése elérte a 2000 milliárd forintot, és több mint 50 ezer embernek adnak munkát. A résztvevők szeptember 12. és 14. között, a kelet-magyarországi régióban keresik fel a kiemelt gyártó és forgalmazó központokat, ahol ügyességi versenyeken, termékbemutatókon vesznek részt. Az esemény fővédnöke, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter szintén részt vesz az eseményen. A COOP Üzletlánc az ország harmadik legnagyobb forgalmú élelmiszer-kiskereskedelmi lánca, a Tesco, és a CBA után, bolthálózatában több mint 80 százalékban, Magyarországon előállított termékeket forgalmaznak.

Az esemény sajtótájékoztatóján Fazekas Sándor elmondta, hogy az elmúlt két évtizedben a magyar élelmiszer komoly térvesztést szenvedett el a belső piacokon, az import élelmiszerek aránya annak ellenére növekedett, hogy a hazai gazdaság képes lett volna azokat kiváltani. Azonban az utóbbi évek kommunikációjának, és tudatformálásnak köszönhetően, amíg korábban csak a vásárlók 20 százaléka volt tudatos és vásárolt magyar terméket, addig ez ma már meghaladja az 50 százalékot is. Az élelmiszeripart stratégiai fontosságúnak nevezte Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, majd hozzátette, hogy az elmúlt tíz év stratégiájának köszönhetően, ma már a termelőtől a fogyasztó asztaláig követhető a termék útja. Az államtitkár méltatta a vásárlók tudatosságát, becslése szerint a lakosság háromnegyede ma, azonos árkategória mellett, mindenképpen a magyar terméket választaná.