2013. július. 15. 14:22 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. július. 15. 14:22 Vállalkozás

Ha már a Malévet nem, más régiós légitársaságot vihetnek a kínaiak

A világ egyik legnagyobb légitársasága, a China Southern Airlines a hírek szerint élénken érdeklődik a szlovén Adria Airways iránt. A kínai cég emellett a ljubljanai repülőteret is megvásárolná.

A világ egyik legnagyobb légitársasága, a China Southern Airlines a hírek szerint élénken érdeklődik a szlovén Adria Airways iránt. A kínai cég emellett a ljubljanai repülőteret is megvásárolná - írja a Balkans.com. Sajtóértesülések szerint a China Southern illetékesi a szlovén fővárosban tárgyalnak. A China Southern Ázsia legnagyobb légitársasága, a kínai cég 121 célállomásra repül 420 géppel. Bár Ázsiában a legnagyobbak, Európán belül limitált jelenléttel rendelkeznek.

Szlovénia az utóbbi időben 15 nagy állami cég eladása mellett döntött, hogy az így befolyó pénzzel tudja megtámogatni megrendült - állami - bankrendszerét. Az Adria Airways majdnem 75 százalékos pakettjére tavaly augusztusban írtak ki privatizációs tendert, melyre 10 érdeklődő jelentkezett, ám azóta nem lehetett tudni semmit arról, hogyan is áll most ez a folyamat. A hírek szerint többségében pénzügyi befektetők szereztek volna részesedést a szlovén légitársaságban, ugyanakkor az Air Berlin-t is a kérők között emlegették. A német légitársaság végül nem szerzett részesedést az Adria Airways-ben.

Az utóbbi években megfigyelhető, hogy egyes ázsiai légitársaságok igyekeznek intenzívebben belépni az európai piacra. A cseh CSA koreai vevőt talált magának, a szerbiai JAT Airways pedig az Egyesült Arab Emirátusokból szerzett magának partnert. A tavaly februárban csődbe ment Malévet is kínai segédlettel szerették volna korábban kihúzni a pácból, ám a kínaiaknak nem kellett a magyar légitársaság.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.