Csődöt jelentett és törölte járatait az Adria Airways
Az Adria Airways legalább 60 millió eurós tartozást halmozott fel, de az állam nem akarja átvállalni az adósságát.
Az Adria Airways legalább 60 millió eurós tartozást halmozott fel, de az állam nem akarja átvállalni az adósságát.
A szerb Air Serbia után a szlovén Adria Airways is arab kézbe kerülhet. Sajtóhírek szerint Szlovénia államfője ugyanis arra sürgette a Qatar Airwayst, hogy vásároljanak részesedést a szlovén légicégben.
A kínai China Southern Airlines sajtóhírek szerint komoly érdeklődést mutat a ljubljanai légikikötő iránt, és állítólag ők lehetnek a befutók a repülőtér privatizációjában. Az eladással kapcsolatban ugyanakkor még semmi sem biztos, tekintve, hogy összesen 20 cég mutatott érdeklődést a szlovén vállalat megvásárlása iránt.
A szlovén kormányfő közlése szerint 2014 végéig eladják az állami kézben lévő Adria Airways légitársaságot. Alenka Bratusek szerint a potenciáls vevőjelöltekkel már zajlanak a tárgyalások.
Egymás után vásárolják fel a régiós légitársaságokat arab és ázsiai befektetők. Gyakorlatilag minden kelet-európai légitársaság eladó, a kérők között pedig a legtöbb helyen az arabok vannak, elsősorban az egykor Malévval is hírbe hozott Etihad Airways.
Lapértesülések szerint a kínai China Southern Airlines élénken érdeklődik a szlovén Adria Airways, illetve a horvát Croatia Airlines iránt is. A horvát légitársaságra egy indonéz kérő is szemet vetett. Szerbia nemzeti légivállalatát, a Jat Airways nemrég vette meg az Egyesült Arab Emírségek második legnagyobb légicége, az Etihad Airways. Ázsiai légi nyomulás a Balkánon.
A világ egyik legnagyobb légitársasága, a China Southern Airlines a hírek szerint élénken érdeklődik a szlovén Adria Airways iránt. A kínai cég emellett a ljubljanai repülőteret is megvásárolná.
A szlovén vagyonügynökség (AUKN) meghirdette eladásra az ország nemzeti légitársasága, az Adria Airways 74,87 százalékát.
Az Adria Airways szeptember végéig 70 millió euró pótlólagos pénzhez jut: ebből nagyjából 50 millió eurót ad az állam, 500 ezer eurót a főrészvényes PDP cég, a többit a bankok állják, amennyiben a légitársaság tartozásainak fejében tulajdonrészhez jutnak a cégben.