Vállalkozás hvg.hu 2013. május. 02. 12:09

A Coca-Cola lecseréli a logóját

Európában eddig egyedülálló kampányba kezdett a Coca-Cola. A márka a boltokban kapható termékei címkéjének egyik oldalán márkanevét a fogyasztók nevére cseréli. Májustól augusztusig Magyarországon is hazai keresztnevekkel és becenevekkel helyettesítik az ikonikus Coca-Cola feliratot a palackokon és a dobozos üdítőkön.

A különc
A márka eddig is ismert volt meglepő lépéseiről. 1928-tól a legrégebbi szponzora az újkori Olimpiai Játékoknak. A világon először kértek fel ismert embert arra, hogy egy márka reklámarca legyen, és a Coca-Cola szerepeltetett először színes bőrű embereket reklámjaiban. Közkedveltségének köszönhetően a Coca-Cola volt az első termék, amelyik megjelent az amerikai Time magazin címlapján.

A Coca-Cola a világmárkák közül először márkanevét fogyasztói nevére cseréli fel a boltokban kapható termékei csomagolásának egyik oldalán egész Európában. A titkos receptúra mellett a logó és a márkanév képviseli a legnagyobb értéket a Coca-Cola Vállalat számára. Az elmúlt egy és negyed évszázadban ez az első alkalom, hogy ekkorát változtattak a termékek megjelenésén.

A legnépszerűbb magyar keresztnevek országszerte a Coca-Cola, a Coca-Cola light és a Coca-Cola Zero 0,5 literes palackjain jelennek meg. Emellett becenevekkel ellátott palackok is készülnek félliteres, valamint 1 és 2 literes kiszerelésekben. A 0,33 literes dobozos Coca-Colán hat, általános használatú gyűjtőnévre, ill. közkedvelt becenévre cserélik sajátjukat.

A Magyarországon forgalomba kerülő félliteres palackokon a 13 és 30 év közötti fiatalok körében leggyakoribb 150 keresztnevet találhatják majd meg, mint például Tamás, Miklós, vagy Eszter és Vera. A neveket az aktuális névadási statisztikák alapján válogatták össze, hogy minél többen megtalálhassák a nevükre szóló üdítőt. A nevekkel ellátott palackokat folyamatosan helyezik ki a boltokba, így aki májusban nem találja meg a sajátját, annak érdemes a későbbiekben is keresgélnie a polcokon.

hvg360 Görföl Tibor 2025. április. 22. 15:00

Vannak jelek, amelyek árulkodhatnak arról, kiket tekintett lehetséges utódjának Ferenc pápa

Miközben sok országban azt latolgatják, hogy saját bíborosaiknak van-e esélyük a pápaválasztáson, erre a kérdésre válaszolni már csak azért is nagyon nehéz, mert az elmúlt években kinevezett pápaválasztó bíborosok gyakran egymást sem igazán ismerik. Vendégszerzőnk, Görföl Tibor teológus, a Vigilia folyóirat főszerkesztője tájékozódási pontokat ad a katolikus egyház “hogyan továbbját” illetően.