Ezzel tarol az Aldi és a Lidl
A spórolós fogyasztók számára egyre kevésbé számítanak a klasszikus márkatermékek, inkább veszik a diszkontok saját márkás élelmiszereit. Tavaly 345 milliárd forint értékben választották az áruház nevét viselő termékeket.
Tíz magyar fogyasztóból nyolc a háztartási kiadásain spórol a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat friss kutatása szerint. Közülük kétharmad rész olcsóbb élelmiszerekre váltott, amelyekbe beletartoznak a láncok saját márkás árucikkei is. A bővülő bolthálózat is közrejátszik abban, hogy a diszkontokban kiemelkedő szerepet játszanak a saját márkás termékek, amelyek részaránya 62-ről 63 százalékra emelkedett a csatorna teljes bevételéből. A diszkont az egyetlen üzlettípus, ahol az élelmiszerek forgalmán belül nőtt a kereskedelmi márkák aránya tavaly – derül ki a Pénzcentrum írásából.
Leginkább az állateledel és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat. Háztartási vegyiáruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forint került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért. Ez a Nielsen által mért 70 kategória teljes bevételének 17 százaléka. Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák – értékben mért – piaci részesedése az alkoholos italoknál és az édességeknél.