2013. március. 27. 13:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. március. 27. 14:11 Vállalkozás

Jó eséllyel legázolja a piacot a webTesco

Múlt csütörtökön indította el online vásárlási üzletágát a magyarországi Tesco. Az első vásárlói vélemények döntően pozitívak, csak kisebb félreértések fordultak elő. Az online vásárlási üzletág így minden bizonnyal tarolni fog.

Múlt csütörtökön indította el online vásárlási üzletágát a magyarországi Tesco – írja a penzcentrum.hu. A portál arra kérte olvasóit, hogy számoljanak be, nekik milyen tapasztalatuk volt az első vásárlásról.

"Tételes visszaigazolást kaptam árunévvel, darabszámmal és árral. Nagyjából azokat rendeltem, amiket amúgy is a Tescóban szoktunk megvenni: konzerveket, rizst, tejdesszerteket, 1 karton vizet (cipelje fel helyettem az emeletre más...), akciós, nagy kiszerelésű mosószert, akciós márkás halrudat, és mosott, zacskózott salátát" – számolt be egy Zsuzsi nevű olvasó a rendelés menetéről.

"Vasárnap aztán izgatottan vártuk a futárt, jött is a kétórás időtartam felénél. Bátortalan, fiatal srác jött, kitartóan magázott (fiatalok vagyunk), egyszerre cipelt fel mindent 3 nagy ládában (9 kg víz, 7kg mosószer, rizs, a többit nem is számolom), az ajtóban megkérdezte, bejöhet-e. Szépen sorjában elmondott mindent, lépésről lépésre haladtunk, átlátható volt minden. Mivel az akciós márkás halrúd elfogyott, hoztak helyette Tesco halrudat, de ezt nem kértük, így arról visszáruszámlát írt, mi addig kihúztuk a listákon, ami megvolt. Minden megvolt, az árakat ekkor nem ellenőriztük, de feltűnt, hogy a végösszeg több volt, mint a visszaigazolt. Gyorsan megnéztem az összegeket (a számlán ugyanabban a sorrendben – rendelés sorrendje – volt, mint az e-mailben, így könnyű volt), 4 tétel lett közben drágább, és szerintem ezek nem voltak csütörtökön akciósnak feltüntetve. Ezek közül egy nagy méz kb. 300 forinttal, ami azért nem kevés... Szóvá is tettem, a szállító mondta, hogy nem vagyok köteles átvenni, de mivel amúgy is ezeket vesszük ezekből, annyiért is megvenném a boltban is, így maradtak" – emelte ki Zsuzsi.

"Kártyával fizettem, közben a srác minden papírt szépen összerakott egy kupacba (eleve így rakta őket): számla, ehhez matrica gyűjtőfüzet, pontok, külön papíron kiemelve, mi volt a helyettesítő termék, idetette a bankszámlabizonylatot. Mivel tényleg nagyon ügyes volt és precíz, meg hát egyszerre cipelt fel mindent, szerettünk volna adni neki pár száz forint borravalót, de nem fogadta el. Felajánlotta még, hogy ha szeretnénk, visszaviszi a zacskókat (amiket ingyen kaptunk), mert szelektíven gyűjtik, aztán udvariasan elköszönt" – fejtette ki Zsuzsi.

Más levélírók is alapvetően elégedettek voltak a szolgáltatással, ugyanakkor előfordult olyan, hogy például a weboldalon kiválasztott ízesítésű joghurtok helyett – ugyanabból a márkából, mint amit rendelt a vásárló – tettek bele olyan ízesítésűeket is, amelyek a weboldalon nem is szerepeltek. Emellett olyan terméket – joghurtot – is hoztak ki neki, melyek három nap múlva lejárnak. Ugyanakkor több olvasó azt tapasztalta, hogy – bár hónapokkal ezelőtt feliratkozott a Tesco Online hírlevelére – mégsem kapott e-mailes értesítést a szolgáltatás elindulásáról. Volt, aki azt nehezményezte, hogy csak Visa és MasterCard kártyákkal lehet fizetni a rendelésért, American Express-szel nem.