2013. március. 06. 11:11 MTI Utolsó frissítés: 2013. március. 06. 10:56 Vállalkozás

14,5 százalékkal növelte bevételét a Szentkirályi

A cég jövőre 15 százalékos növekedést vár. A magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2012-ben mennyiségben 2 százalékot, értékben pedig 6,2 százalékot nőtt az előző évhez képest.

Tavaly összesen 6,9 milliárd forint árbevételt ért el a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely 14,5 százalékkal több 2011-hez képest, a társaság az idén 15 százalékos növekedést vár - közölte a cég szerdán.

A Szentkirályi Ásványvíz az ACNielsen Piackutató adataira hivatkozva közleményében azt írta: a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2012-ben mennyiségben 2 százalékot, értékben pedig 6,2 százalékot nőtt az előző évhez képest. 

2012-ben a szénsavmentes, az enyhén szénsavas és az ízesített ásványvizek összes piaci aránya bővült, a szénsavas csökkent 2011-hez viszonyítva. A kimutatás alapján 2012-ben a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. - a prémium márkatermékeket gyártó vállalatok között - tartva az előző évek eredményeit értékben, mennyiségben is piacvezető lett a kumulált kiskereskedelmi piacot tekintve - olvasható a közleményben.

Hozzáteszik: a Szentkirályi ásványvíz volumenben 9,3 százalékról 10 százalékra, értékben 13,9 százalékról 14,2 százalékra növelte piaci részét. Az Emese ásványvíz mennyiségben 0,8 százalékról 0,9 százalékra erősítette pozícióját a középár kategória szegmensben, megtartva a 0,9 százalékos értékbeli pozícióját is.

A Szentkirályi csoport (Szentkirályi Ásványvíz Kft., az európai piacon is jelen lévő, alkoholmentes gyermekpezsgőt gyártó Vitapress Kft.) csaknem 8 milliárd nettó vállalati árbevételéhez 700 millió forinttal járult hozzá 2012-ben a 6 ízből álló, 1,5 literes limonádé portfolió.

A HoReCa (hotelek, éttermek, kávézók) piacon az üveges ásványvíz és üdítőital értékesítésével a cég mennyiségben (liter) meghaladta 8 százalékkal a 2011-es év eredményét. 

A cégcsoport termékei a Vitapress Kft. party és soft drink értékesítésének is köszönhetően mára 45 országban van jelen, szemben a 2011. évi 38 országból álló disztribúciós szinthez képest.

A Szentkirályi Ásványvíz tulajdonos-ügyvezetőjének kedden adta át Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a társaság és a minisztérium között megkötött stratégiai megállapodásról szóló dokumentumot. A közlemény szerint ezzel a kezdeményezéssel a szaktárca elismeri a Szentkirályi élelmiszeriparban betöltött szerepét, közös célul tűzték ki az össztársadalmi érdekek előmozdítását.