2013. február. 18. 11:06 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. február. 18. 15:07 Vállalkozás

A magyarok új kedvence a cider

Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.

Rohamosan nő az angolok egyik kedvenc italának népszerűsége Magyarországon: míg 2011-ben 507 008 üveg cider fogyott a magyar piacon, addig 2012-ben már 4 380 400 üveget vettünk le a polcokról – derült ki a Nielsen Piackutató legfrissebb adataiból. Ez egyetlen év alatt 865 százalékos növekedés – derül ki a termékcsoportban piacvezető, az összes eladott cider 73 százalékát értékesítő, Somersby márka év végi értékeléséből. „Ennek az italkategóriának a népszerűvé válása nagyban köszönhető annak is, hogy a magyar fiatalok szeretnek kísérletezni az ízekkel, és szívesen kóstolnak meg újdonságokat” – mondta Palkó András, a Somersbyt forgalmazó Carlsberg Hungary Kft. marketing vezetője, a vállalat év elejei felmérésére hivatkozva.

A főleg szórakozóhelyeken, bulizás közben megivott cider mellett egyre népszerűbb az otthoni fogyasztás is. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy egy otthoni italozás alkalmával is cidert választ a kitöltők harmada. Az ital csomagolása sem elhanyagolható, hiszen a 24 év alatti kitöltők közel felének fontos, hogy az általa fogyasztott cider üvege összhangban legyen annak tartalmával.

Míg a nemzetközi üzletláncokban a 2011-es évben a cider eladások 10 százaléka valósult meg szupermarketekben, addig ez 2012-ben meghaladta a 20 százalékot. Míg 2011-ben az eladott cidereknek csak a 7 százaléka volt nem alma ízű, addig ez a szám 2012-re 33 százalékra nőtt.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.