Kapós az olcsó bútor - közepes évet zárt a magyar IKEA
Árbevételét 1 százalékkal növelte a cég, igaz, 2 százalékkal kevesebb vásárló termelte ki a bevételt. Érdekes, hogy az évi 4,6 millió látogatónak csak a nagyobbik fele vásárol.
Az IKEA magyarországi áruházainak értékesítési árbevétele a 2012. pénzügyi évben - 2011. szeptember 1. és 2012. augusztus 31. között - 1 százalékkal nőtt, 34,2 milliárd forint volt az egy évvel korábbi 33,7 milliárd forint után - mondta Marek Feltl, az IKEA regionális ügyvezető igazgatója szerdán.
A tavalyi pénzügyi évben a magyarországi IKEA áruházakat 4,6 millió látogató kereste fel, közülük 2,5 millióan vásároltak, számuk 2 százalékkal mérséklődött.
Kérdésre válaszolva Marek Feltl közölte: a 2012. pénzügyi évben a magyarországi nyereségük az árbevétel 2 százalékát tette ki.
A regionális ügyvezető igazgató az idei tervekről elmondta, hogy budapesti áruházuk eladóterét 1,2 millió eurós beruházással átépítik. 2014-ben a budaörsi áruházat is átalakítják 4 millió euró befektetéssel, és továbbra sem mondtak le egy harmadik áruház nyitásáról Budapesten, de ez utóbbit illetően 6-7 éves távlatban gondolkodnak.
A regionális ügyvezető értékelése szerint az IKEA magyar áruházainak teljesítménye jó a térségben és globális szinten is. Az IKEA a 2012-es pénzügyi évben csoportszinten 4,6 százalékos bővülést ért el, elsősorban a fejlődő országok piacának jó eredményeként. A régióban tavaly Csehországban új áruházat nyitottak, így értek el 2012-ben 5 százalékos árbevétel bővülést, a szlovák piacon pedig változatlan maradt az eladásuk értéke.
Az IKEA tájékoztatása szerint az elkövetkező időszak növekedésének kulcsterületei a textíliák, a hálószoba és a kültéri bútorok lehetnek.
A regionális ügyvezető hangsúlyozta: a jövőben is arra törekednek, hogy minél több vásárlót elérjenek, a helyi igényekre koncentrálnak, és meg kívánják őrizni piacvezető szerepüket, Magyarországon jelenleg 25 százalék a részesedésük.
Marek Feltl beszámolt arról, hogy az IKEA bővítette a törzsvásárlóknak szóló IKEA Family klubtagjai számára elérhető kedvezményeket, a 2012-es pénzügyi év értékesítési árbevételének több mint 50 százalékát a klubtagok vásárlásai tették ki.
Az elvárásokhoz igazodva a 2016-os gazdasági évtől az IKEA bevezeti az e-kereskedelmet a cseh, a magyar és a szlovák piacon, az elkövetkező hat évben pedig új áruház nyitását tervezik Prágában, Plzenben, Hradec Královéban és Kassán - közölte a társaság.
Az IKEA svéd gyökerekkel rendelkező lakberendezési vállalat, amelyet Ingvar Kamprad 1943-ban alapított. Az IKEA összesen 337 áruházzal rendelkezik 40 országban, a csoport áruházait évente 655 millió látogató keresi fel.