Ahhoz képest, hogy az előző negyedévben még profit figyelmeztetést adott ki a Burberry, a karácsonyi időszakban rekordbevételeket hozott össze a ruházati luxusmárkákat forgalmazó brit társaság.
A karácsony előtti hét óriási forgalmának köszönhetően a vártnál jóval magasabb, 613 millió font (985 millió dollár) árbevételt könyvelt el üzleti évének decemberben végződött harmadik negyedében a világ egyik legnagyobb luxusruházati kereskedője, a brit Burberry Group Plc. A vállalat szeptemberben kiadott profit warningjával kisebb riadalmat keltett befektetői körében, ám a minapi jó hírek hatására a figyelmeztetés előtti szintre ugrott részvényeinek árfolyama – írja a Napi Gazdaság Online. A Burberry kiskereskedelmi részlegének értékesítése 13 százalékkal, 464 millió fontra emelkedett, főként a drágább márkák iránti erős keresletnek köszönhetően. A nagykereskedelmi divízió azonban kénytelen volt 120 millió font bevétellel beérni, ami öt százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.
Az elmúlt hónapokban két számjegyű ütemben bővültek a cég eladásai Kínában és Hongkongban, ami éles cáfolata a menedzsment előrejelzésének. A profit warning egyik indoka ugyanis éppen az volt, hogy gyengén alakulhatnak a kínai eladások.
A Burberry javította előrejelzését is: a cégvezetés immáron alacsony vagy közepes egy számjegyű éves forgalombővüléssel számol a második üzleti félévben, szemben a stagnálást előrevetítő korábbi prognózissal.