2012. november. 09. 10:23 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. november. 09. 12:21 Vállalkozás

Hogyan segít bombasikerhez a jól megválasztott cégnév?

A jól megválasztott cégnév induló vállalkozások számára lépéselőnyt jelenthet a piacon. Nem mindegy, hogy a cég milyen piacokat célzott meg, más név fut jól a belföldi és más a nemzetközi piacokon. A napibiznisz blog segít nevet választani.

Íme 8 tipp: a Haszon Magazin összeszedte, hogy milyen szempontokat érdemes mindenképpen szem előtt tartani induló vállalkozás, vagy bevezetés előtt álló termék nevének megválasztása során. Ezekre kell ügyelni, ha a vállalkozásnak vagy új terméknek sikerre esélyes nevet keres.

Mivel foglalkozol a vállalkozás?

A legrosszabb ötlet, amivel mostanában találkoztam egy áfás számlán: Anikó és Zsolt Kft. Esküszöm ez volt. Ebből rájövök, hogy mit csinál a cég? Nem. (Egyébként benzinkút.)

Pocket Guide: ez is egy magyar cég nemzetközi piacon. Letölthető, magaddal vihető városnéző túrákat gyárt. Hát erről van szó. A név utaljon némileg arra, amit csinál a vállalozás – írja a napibiznisz blog. Persze vannak olyan sikeres fantázianevek, amelyek termékekhez kapcsolódnak és semmi értelmük (Kachooz, IKEA). Ezek hosszú távon jól marketingelhetők, és könnyebben levédhetők. De a hosszú távig el kell jutni.

Legyen érthető

Ehhez persze hozzá kell tenni még egy kérdést: hol?. Ha nemzetközi piacon akar érvényesülni, mindenképpen angol vagy latin nevet célszerű választani. Esetleg utad lehet a már említett fantázianév. A magyar piacon angol névvel nehéz érvényesülni, nagyjából semmi másra nem lehet számítani, mint vérre, verítékre és könnyekre. Éveken át lehet szenvedni az idegennyelv-oktatást kihagyó alkalmazottakkal amikor regisztrálni, lejegyezni kellene az egyébként nem túl bonyolult nevet.

Érdemes tesztelni

A magyar nevet is célszerű tesztelni: mondjuk el a telefonba családtagjainknak, ismerőseinknek. Vissza tudják mondani? Ugyanígy érdemes ellenőrizni azt, hogy megjegyezhető-e a név. Kérdezzünk rá másnap.

Hogyan találja meg a Google?

A webes jelenlét és a Google miatt is fontos egyértelmű nevet választani. Anikó és Zsolt például nagyot csalódna, ha azt akarná, hogy a keresőmotor hozzáirányítsa lehetséges vevőit. Arról nem is beszélve, hogy így nem tudják csekkolni, mit beszélnek róluk a neten. A fő tevékenység vagy téma legyen benne a névben, mert így tematikusan keresve is rátalál a Google. Ezért van szinte minden ingatlanos cég nevében benne az, hogy ingatlan vagy otthon, és ezért szúr ki magával a Duna House vagy az Open House.

Előre az abc-ben!

Azt gondolod, hogy csak a telefonkönyvek korában volt fontos, hogy a cégneved számmal vagy A-val kezdődjék? Az internetes keresők korában a weboldaladra mutató linkek is abc-sorrendben jelennek meg. Ha több oldalas a lista, jobb, ha elöl szerepel, akárcsak egy több céget felsoroló cikkben. Célszerű segíteni a keresőoptimalázó programozót vagy megbízott SEO-val céget ezzel a kis aprósággal!

Tényleg nem érdemes kihagyni a magánhangzót

Csak azért, mert a Flickr sikeres lett, még nem azt jelenti, hogy minden új tech cégnek ki kell hagynia a magánhangzót a nevéből – tanácsolja az amerikai Onstartups. És hagyjuk ki a felkiáltójelet (Yahoo!), a pontot és a vesszőt is.

Legyen egy történet!

A kezdő vállalkozótól  gyakran megkérdezik majd, miért ezt a nevet választotta. Adott esetben, amikor éppen egy potenciális befektető az érdeklődő. Nyilván szeretnéd, hogy a választott név mindent elmondjon a termékről, szolgáltatásról. De a név rólad is sokat elmond. Az egyéniség pedig fontos része a vállalkozói létnek, úgyhogy meséld el a név sztoriját, vagy találj ki egyet.

Nincs levédve?

Még mielőtt az induló vállalkozó beleélné magát csodálatos ötletébe, érdemes megnézni, hogy nincs-e levédve a kiválasztott név a szabadalmi hivatalban. Ha jogi értelemben szabad is, ellenőrizd kell, használható-e domainnévként, Facebook azonosítónak  és Twitter azonosítónak.

Világ Németh András 2024. november. 30. 12:30

Így halnak meg Oroszországban a semmiért az észak-koreai katonák

Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban az oroszországi Kurszk térségében életüket vesztették egy brit manőverező robotgépekkel végrehajtott ukrán támadásban. Közben az is kiderült, hogy a Putyin segítségére vezényelt távol-keleti katonák zsoldja leginkább Kim Dzsong Un diktátort és környezetét gazdagítja.