2012. augusztus. 14. 10:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. augusztus. 14. 09:58 Vállalkozás

A FIAT a Chrysler egészét akarja

Indul a végső harc a Chryslerért, a többségi tulajdonas olasz FIAT és a maradékot birtokló amerikai nyugdíjas alap között. A megegyezésben mindkét fél erősen érdekelt, de ez várhatóan nem lesz árcsökkentő hatású.

Az FIAT eddig lényegében semmit sem fizetett a Chrysler csaknem 60 százalékáért, amelyet azért kapott meg a 2009-ben csődvédelem alá került amerikai vállalatot irányító washingtoni kormánytól, hogy a kisebb, olcsóbb, alacsonyabb fogyasztású autók gyártásához szükséges technológia átadásával biztosítsa az autógyártó túlélését – írja a Napi Gazdaság Online. A maradék 41,5 százalékért azonban feltehetően rendesen a zsebébe kell nyúlnia, s mivel a részesedés eladója, a legnagyobb amerikai autóipari szakszervezet, az UAW nyugdíjasainak egészségügyi alapja brutálisan kemény ellenfél, az olasz cég csak egy több milliárd eurós pókerjátszmában juthat hozzá a részvénycsomaghoz.

A FIAT meg akarja szerezni a teljes ellenőrzést az amerikai cég felett, hogy szabadon dönthessen jövedelme felhasználásáról, míg a nyugdíjasalap nem tud mit kezdeni Chrysler-tulajdonával, hiszen nem fizetheti számláit részvényekkel. Az alkuban tehát a megegyezésben erősen érdekelt, de minél nagyobb haszon elérésére törekvő felek vesznek részt. Várakozások szerint harcuk körülbelül hatmilliárd dolláros árat eredményezhet.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.