A top médiacégek felének csökkent a bevétele
Továbbra is az RTL Klub volt a legmagasabb árbevételű és eredményű magyar médiavállalat a tavalyi pénzügyi mutatók alapján. A vezető 30 médiacég többségének csökkent az adózott eredménye. Sokat nyomtak a latban az állami hirdetések.
A top 30 médiacégből tavaly tizenötnek nőtt, míg tizenötnek csökkent a nettó árbevétele, az adózott eredményeket vizsgálva 13 társaságnál növekedést, míg 17-nél csökkentést regisztráltak – írja az mmonline. A Marketing&Media által a 30 vezető médiacégről készített elemzés szerint az összesített nettó árbevétel a 2010-es 190 milliárd forintról tavaly 201 milliárdra nőtt, ami hatszázalékos növekedés.
A bővülés közel felét három olyan médiacég adja, amely tavaly sikeresen csábított magához állami hirdetőket és megrendelőket: a Hír Tv, a Publimont plakátcég és a Hung-Ister műsorgyártó vállalat.
Ahogy 2010-ben, úgy tavaly is három cég ért el egymilliárd forintnál magasabb adózott eredményt. Mindkét évben a legjobban teljesítő társaság az RTL Klubot működtető Magyar RTL Zrt. lett igaz, a korábbi, 3,1 milliárdos eredményük tavaly 2,6 milliárdra csökkent, de más vállalat így sem ér még a közelükbe sem. Két további olyan médiacég van, amelyik egymilliárd forint feletti adózott eredményt ért el. Egyikük a megyei lappiacon jól ismert Lapcom, a másik pedig egy a közterületen jeleskedő társaság, a Publimont.
Miután a 2010-esnél közel százmillió forinttal nagyobb összeg, 29,2 milliárd forint folyt be hozzájuk, a bevételek szempontjából is a Magyar RTL áll az első helyen. Az árbevételi dobogó második helyén viszont helycsere történt, a Sanoma Media Budapest Zrt. lett a második legnagyobb médiacég, 18,2 milliárdos árbevételével. A harmadik helyen a TV2-t működtető MTM-SBS Zrt. áll, a cég az elmúlt esztendőben 16,2 milliárdos árbevételről számolhatott be.