Alig egy év alatt készült el az Unilever Magyarország veszprémi (Algida) jégkrémgyárának 2,2 milliárd forint összértékű beruházása. A fejlesztés eredményeként Európa egyik legkorszerűbb nagy kapacitású hűtőháza épült meg Veszprémben.
A projekt az Új Széchenyi Terv Közép-Dunántúli Operatív Program keretén belül, összesen 558 millió forintos támogatással valósult meg. A beruházás célja, az igénykiszolgálás és a folyamatok optimalizálása mellett az ökológiai lábnyom csökkentése volt. A fejlesztés eredményeként csökkenni fog a veszprémi gyár szén-dioxid kibocsátása és vízfelhasználása. A most elkészült beruházás a gyár által 2008-ban indított háromütemű fejlesztési program II. fázisát zárja le: I. ütemeként bővült a termelés, a II. ütemben megvalósult a hűtőház fejlesztése, 2012-2015 folyamán pedig további termelésbővítés zajlik majd az üzemben.
A „Korszerű hűtőház építése az Unilever Magyarország Kft. veszprémi jégkrémgyárában” elnevezésű projekt során egy négy blokkból álló, együttesen mintegy 12 000 paletta kapacitású hűtőház jött létre kapcsolódó épületekkel (kompresszorház, raktárak, árukiadó iroda, étterem, melegedő, öltöző, targoncatöltő), és 10 036 négyzetméter hasznos alapterülettel.
A fejlesztés részeként az új hűtőházban a jelenlegi legkorszerűbb hűtéstechnológiát építették be, miközben az épületszerkezet kialakításánál a leghatékonyabb hőszigetelési megoldásokat alkalmazták. A hűtőházba és a kapcsolódó épületekbe automatikusan vezérelt LED világítást építettek be, és a tetőről összegyűjtött csapadékvizet hűtővízként használják fel. A gyárban keletkező hulladék hőt az iroda- és a kiszolgáló területek fűtésére, illetve a használati meleg víz előállítására fordítják. A beruházás pozitív hatással lesz a helyi munkaerő-foglalkoztatásra is, mivel a fejlesztés során 65 fő számára létesül munkahely.
Az Unilever Magyarország Kft. veszprémi (Algida) jégkrémgyára az 1992-es alapítása óta, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően minőségi üzemmé nőtte ki magát. Veszprémben eredetileg csak a gyártás kapott helyet, és innen szállították a kész termékeket a raktárakba, és onnan tovább az értékesítés helyszínére. Az üzem mára Európa egyik meghatározó jégkrémgyára lett, termelésük nagy része ma már külföldi piacokra megy.