2012. május. 24. 18:13 MTI Utolsó frissítés: 2012. május. 24. 18:09 Vállalkozás

A NiT még nem elégedett az elektronikus útdíj kompenzációjával

Az elektronikus útdíj bevezetésével járó többletköltségeket a kormány kompenzálja a fuvarozóknál, de ettől még növeli az inflációt a magasabb útdíj, illetve nem tisztázott az sem, hogy mely adónemek vagy illetékfajták alól kaphatnak részleges vagy teljes mentességet a fuvarozók - közölte a NiT Hungary az MTI-vel.

A közel 3.500 tagvállalkozást képviselő NiT Hungary közúti fuvarozói érdekvédelmi szervezet az MTI-hez eljuttatott közleményében kitér arra: a szerdai küldöttközgyűlésen hangsúlyozták, hogy a távközlési adó, valamint a már a parlament előtt lévő biztosítási adó, továbbá a pénzügyi tranzakciós illeték nagyobb terhet ró a fuvarozókra, mint a más ágazatokban tevékenykedő vállalkozásokra.

A szervezet tisztában van azzal, hogy a jelenlegi hazai útdíj  lényegesen alacsonyabb más európai országokéhoz képest és az úthálózat fenntartása komoly költségekkel jár. Az sem kérdéses, hogy a  fizetendő díjakban nem lehet különbséget tenni a hazai és a külföldi fuvarozók között. Ezért minél előbb meg kell kezdeni a kompenzációt célzó intézkedési tervek kidolgozását, bevonva az évtizedes tapasztalattal rendelkező közúti fuvarozói érdekvédelmi szervezeteket - olvasható a NiT Hungary közleményében. 

Az elektronikus díjszedést - a tervek szerint - a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózat főúti külterületi szakaszain vezetik be a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre 2013. július 1-jével. A díj a korábbi díjpolitikai alapelvek aktualizálásával, az Európai Unió érintett intézményeivel való egyeztetést követően alakul ki.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.