A HVG Kiadó Zrt. közleménye
A HVG Kiadó Zrt. közleménye a kiadó 2011-es évéről és 2012-es terveiről.
Megőrizte pénzügyi stabilitását, növelte árbevételét és megvalósította tervezett fejlesztéseit 2011-ben a HVG Kiadó Zrt. – erről tájékoztatta a részvényeseket Szauer Péter vezérigazgató a társaság mérlegzáró közgyűlésén.
Ugyanakkor a gazdaság romló teljesítménye, a hirdetési piac további visszaesése, az online tartalomszolgáltatás gyors fejlesztése és e tevékenységek integrálása az anyacégbe 23%-os árbevétel-növekedés mellett 271 milliós veszteséget eredményezett.
2012-ben a management a tulajdonosok támogatásával a fő stratégiai szegmensek – elsősorban a továbbra is piacvezető, olvasottságát növelő HVG hetilap és a folyamatosan növekvő látogatottságú hvg.hu hírportál – megerősítésére, a minőség és a hatékonyság növelésére törekszik. Döntés született arról is, hogy a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt a nem eredményes tevékenységeket leépítik, s egyben karcsúsítják a szervezetet.
Néhány projekt sikerességét nem látjuk biztosítottnak, így a rövidtávú veszteség elkerülése érdekében nem finanszírozzuk azokat – mondta el a HVG vezérigazgatója. Sikerekről elsősorban a hvg.hu, a könyv és a konferencia üzletág, az állásbörzék, a mobil alkalmazások, továbbá a speciális kiadványok szegmenseiben lehet beszámolni, ahol növekszik az árbevétel. Kiemelkedő siker volt 2011-ben például a HVG különszámok sorozata, a HVG Pszichológia Extra és a Steve Jobs könyv megjelentetése.
Megnehezíti a továbblépést, az árbevétel növelését a fő piacokat érintő újabb válsághullám, a beruházások, a fogyasztás visszaesése s az ezek nyomán tovább csökkenő – szerkezetében átalakuló – hirdetési aktivitás. Ennek nyomán néhány kiadvány megjelentetését szünetelteti a HVG, néhányat pedig beolvaszt stratégiai termékeibe.
Így például megszűnik a Mai Piac és a Bautrend című kiadvány a hozzá kapcsolódó internetes szájtokkal. A hírportállal integrálva, azt erősítve működik tovább a tematikus szájtok jelentős része, például az Ecoline, a Techline, az Autómenedzser tematikus szájt, a mitörtént.hu és a Hírszerző.
Szétválasztják a PLT-szájtok és a HVG működését. A fejlesztéseket a HVG hetilapra, hvg.hu-ra, a már fizetős adózónára, a jobline.hu-ra, a mobil alkalmazásokra és az eduline.hu-ra koncentrálja a vállalkozás. Ugyanakkor új integrált kereskedelmi (CRM) rendszert vezetnek be és megújítják a cég EDM-rendszerét. Integrálják a cég kereskedelmi és marketing tevékenységét.
A feladatok teljesítéséhez szükséges tulajdonosi döntések és erőforrások rendelkezésre állnak, így a külső körülmények javulásával az év második felétől sikeresen valósulhat meg a stratégia.