2012. április. 10. 11:23 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. április. 10. 11:17 Vállalkozás

A kkv-k sokat foghatnak a cégautókon

Számottevő különbségek mutatkoznak a cégautók lízingdíjában a vállalatok nagyságát vizsgálva – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., elemzéséből. A vállalat méretének növekedésével alacsonyabb autónkénti havi ráfordítások a jellemzőek, de már a kis- és közepes vállalatok is jelentős költségcsökkentést érhetnek el a megfelelően választott flottakezelő partner segítségével.

Átlagosan nettó 113 ezer forintba került havonta a tavalyi évben egy vállalati gépkocsi tartósbérlete – derül ki a kilencezer gépjárművet üzemeltető LeasePlan Hungária Zrt. adataiból. A több száz autót bérlő nagyvállalatok 104 ezer forintot, a kis- és közepes méretű vállalatok 143 ezer forintot, míg az egy-két autós mikro vállalatok 160 ezer forintot fizettek ki átlagosan havonta egy vállalati gépkocsi nettó havidíjára.

Az autók bruttó értékében is megmutatkozik ez az eltérés, hiszen a nagy flottáknál 4,9 millió forintba, a kkv szektorban 5,6 millió forintba, a mikro cégek esetében pedig 6 millió forintba kerültek átlagosan a 2011-ben vásárolt autók. Ezek az összegek tartalmazzák a gyári és az utólag beszerelt extrák értékét is. A LeasePlan által kezelt autóparkban 2011-ben – a különböző vállalati méreteket együtt tekintve – a cégautók beszerzési ára átlagosan 5,1 millió forint volt. A nagyvállalati szektorban a LeasePlan által tavaly vásárolt legdrágább autó egy BMW 525d Touring 18 millió forintért, a kkv szektorban egy BMW 525d 16 millió forintért, a mikró vállaltoknál pedig egy 11 millió forint értékű Volvo Xc 70.

A mikro vállalkozások esetében az egy autóra vetített bruttó érték azért magasabb, mert ezek a cégek tipikusan mindössze egy-két – a tulajdonosok, ügyvezetők által használt –, felsőközép kategóriás, 5-10 millió forint értékű autót finanszíroztatnak operatív lízing konstrukcióban. A kkv-k és a nagyvállalatok esetében már nagyobb, öt, tíz, ötven vagy akár több száz autós flották szerepelnek az elemzésben. Itt jellemzően alacsonyabb az átlagos járműérték és ezzel párhuzamosan a havidíj is, hiszen a tipikusan közép és alsó-közép kategóriás flottamodellek az átlagszámításnál kompenzálják a vezető munkaköröket betöltő kollégáknak rendelt felső, felsőközép kategóriás autók magas beszerzési értékét.

Pesti Tímea, a vállalat kereskedelmi igazgatója szerint a nagyvállalatok mellett a kkv szektor számára is racionális megoldást jelent a flottakezelő bevonása az autópark finanszírozásába, üzemben tartásába. Sőt, idén az áfa visszaigénylési szabályok kedvező változásának köszönhetően még több maradhat a vállalati kasszában, ha tartós bérleti konstrukciót választanak. „A kis- és közepes vállalatoknál általában limitált erőforrások állnak rendelkezésre a gépkocsiparkhoz kapcsolódó napi feladatok ellátására, az adott vállalati tevékenységhez, munkakörökhöz a leggazdaságosabb modellek kiválasztására, a cégautó szabályzat kialakítására, vagy a járművek üzemeltetési költségeinek elemzésére, optimalizálására. A szakértő flottakezelő ellátja ezeket a feladatokat, és a vállalat stratégiai céljaival összhangban állítja össze tanácsait, amikkel hosszú távon csökkenthetők a járműparkhoz kapcsolódó költségek” – mondta a szakember.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.