A Malév leállása miatt a Cargo City sem épül meg
Legalább két évig továbbra is csak látványterven létezik majd a Cargo City, mert áldozatul esett a Budapest Airport (BA) megszorító intézkedéseinek.
Áprilisban kezdődött volna a Cargo City projekt első ütemében 11 ezer négyzetméter raktár és 4500 négyzetméter iroda építése a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén 14 millió eurós költségvetésből, de a Malév leállása után kialakult akut pénzhiány miatt a BA legalább két évvel elhalasztotta a légiáru-kicserélő központ megépítését is – írja a Világgazdaság. Bár a raktárváros csak papíron létezett, a hasznosítható terület minimum nyolcvan százalékára már megállapodásokat kötött a BA.
„Ezek előbérleti szerződések, amelyek akkor változnak rendes bérleti szerződéssé, ha a Cargo City valóban felépül és a bérlők valóban beköltöznek” – mondta a lapnak Hardy Mihály, a BA kommunikációs vezetője. Az eredeti tervek szerint a számos európai nagy szakkiállításon már évek óta népszerűsített új árufuvarozási központban kapott volna helyett a Malév eredményesen működő áruszállító üzletága, de a cég a nemzeti légitársasággal egy időben megszűnt.
A régóta várt reptéri hotel az eredeti tervek szerint 2014-ben nyílna meg. A 25 millió eurós beruházás terve nem új keletű, a projekt már 2008-ban igen előrehaladott állapotban volt, de azt a pénzügyi válság és a hotelpiac bezuhanása miatt jegelni kellett.
A Malév Cargo 2013. január 1-én kezdhette volna meg a munkát 4250 négyzetméter raktárterületen, így a repülőtérnek eleve új főbérlő után kellett néznie. A másik főbérlő a török Celebi Ground Handling lett volna, amely mintegy 13 ezer négyzetmétert foglalt le magának.
Becslések szerint a területen akár évente 2,5 millió tonnányi légiáru kezelésére alkalmas létesítmény is megvalósítható, azaz a jelenlegi kapacitás a harmincszorosára növelhető. Apró bökkenő, hogy a sikeres cargobázis egyik legfontosabb feltétele a jó járathálózat, ami Ferihegyen bizonytalan ideig nem áll rendelkezésre. Elengedhetetlenül szükséges ugyanis, hogy a BA rendelkezzen hoszszú távú járatokkal is, hogy Ázsiából, illetve Észak-Amerikából ide érkezhessen a légiáru.