Újabb cég akar megélni a testünkből
A finn Amer Sports annak ellenére lát üzletet a magyar sport-és fitnesziparban, hogy a piac jó ideje szűkül. A sportszerimportőr most kezdte meg magyarországi tevékenységét, több mint 40 üzletben árulják az Amer által képviselt márkákat.
Megkezdte magyarországi tevékenységét a sportfelszereléseket forgalmazó finn Amer Sports, amely ezentúl több világmárka képviseletét látja el hazánkban – írja a Világgazdaság. Kezdetben több mint negyven önálló szaküzlet forgalmazza az Amer Sports kínálatát, ugyanakkor a Hervis, a 17 tagú Intersport lánc, valamint a magyar tulajdonban lévő Playersroom hálózat is a finn nagykereskedőtől kap Solomon cipőket, illetve az első két lánc Atomic sífelszerelést is.
Az összesen 7000 fős Amer Sports fennállása legjobb évét zárta 2011-ben, hiszen a forgalom 9, az adózás, kamatfizetés, és rendkívüli tételek előtti eredmény, az EBIT pedig 26 százalékkal emelkedett csoportszinten. Az Amer Sports összbevétele 2011-ben meghaladta az 1,9 milliárd eurót, az európai és közel-keleti régió forgalma 917,6 millió volt, a cég piaci értéke közel 1,2 milliárd, részvényeit a Helsinki Értéktőzsdén jegyzik.
Az idén is fejlődést vár Heikki Takala elnök-vezérigazgató, megjegyezve ugyanakkor, hogy a télisport-felszerelések forgalma lassan indult a legfontosabb piacokon – Egyesült Államok, Németország, Franciaország, Japán, Kanada és Ausztria – a meleg időjárása miatt. Az idei tavaszi-nyári szerzonra viszont a tavalyinál 28 százalékkal magasabb a ruházati termékek és 14-gyel a lábbelik rendelésállománya. A 33 országban kereskedő vállalat egy év alatt 150-ről 172-re növelte áruházai számát, ugyanakkor hét k+f részlegének alkalmazotti állománya 514-ről 583-ra bővül az év végéig. A fejlesztésre az egy évvel korábbi 57,4 millió eróval szemben 64,2 milliót fordított az Amer Sports.