Kínában nagyon mennek a Swatch órák
A Swatch Group AG 18 százalékkal, 1,27 milliárd svájci frankra tudta növelni 2011-es adózott eredményét, 11 százalékkal, 6,76 milliárd frankra emelkedő árbevétel mellett.
A Swatch árbevételét 700 millió frankkal mérsékelte, hogy túl erős volt a svájci fizetőeszköz az euróhoz és a dollárhoz képest − írja a Napi Gazdaság a társaság közleményére hivatkozva. Változatlan árfolyamon számolva 21,7 százalékkal hízott a bevétel, s a vállalat történetében először lépett túl a 7 milliárd frankon.
A legnagyobb svájci óragyártó elsősorban a kínai órarajongóknak köszönheti a tavalyi eredményeit. Különösen sikeresen törtek előre a gyártók a szárazföldi Kínában, ahol a növekvő jövedelmek az utóbbi években hozták meg az étvágyat a luxuscikkek iránt (Hongkong ebből a szempontból régóta bejáratott terepnek számít). A svájci óraexport tavaly összességében 19 százalékkal bővült − elérve a 19,3 milliárd frankos rekordösszeget −, és az eladott darabok több mint 50 százalékát Ázsiában vették meg.
Az olyan felső kategóriás márkák, mint az Omega, a Longines vagy a Breguet fölött is rendelkező Swatch várakozásai szerint idén is folytatódik az expanzió, ha nem is olyan mértékben, mint tavaly − az exporttól például csak egy számjegyű növekedést várnak. A húzóerő továbbra is Ázsiából jön, az európai piacokon legfeljebb kismértékű növekedésben bíznak.