A kereskedők egyre kevesebb akciós újságot jelentetnek meg, ezekben viszont egyre több terméket hirdetnek, az akciós élelmiszerkategóriák sorát az italok, ezen belül is a borok vezetik a GfK Hungária szerdán publikált felmérése szerint.
A piackutató intézet Leaflet Monitora szerint tavaly összesen 1144 kiadványt jelentettek meg az egyes üzletek, üzlethálózatok, míg 2010-ben ez a szám még 1208 volt. Legnagyobb számban a diszkontok adnak ki akciós termékeket bemutató újságot, őket a hipermarketek, majd a szupermarketek követik a sorban.
A hirdetések csúcsidőszaka az év végi szezon: míg 2010-ben a hirdetett termékeknek a 26 százaléka, addig 2011-ben 27 százaléka az utolsó negyedévben jelent meg az akciós újságok lapjain. A karácsonyi szezonon belül mindkét évben a november volt a legintenzívebb, amikor mintegy 22 ezer, illetve 24 ezer terméket hirdettek a kereskedők saját nyomtatott akciós kiadványukban.
Az élelmiszer kategóriák közül legtöbb hirdetés italokat népszerűsített 2011-ben. Az utolsó negyedévek hirdetéseit 2010-ben és 2011-ben egyaránt a bor uralja. Hasonlóan nagy számban hirdettek húsárut tavaly, a harmadik legtöbbet hirdetett akciós termék pedig a tejtermékek közül kerül ki.
Tavaly a TOP 19 hirdetett kategória új belépőjeként megjelentek a notebookok, ezekkel 180 hirdetésben találkozhattak az akciós újságokat forgató vásárlók.