Vállalkozás hvg.hu 2012. január. 24. 10:23

Olcsóbb autókkal nyomná le a VW-t a Hyundai-Kia

Európában akar nagyobb részesedésre szert tenni az eddig 5,1 százalékos dél-koreai Hyundai-Kia, bár a kontinens piacát egyelőre 23,2 százalékos részesedéssel a német Volkswagen uralta - írja a Bloombergre hivatkozva a Napi Gazdaság.

A kelet-ázsiai autógyártó elsősorban olcsóbb autókkal szeretné meghódítani az adósságválsággal küzdő Európát, a Volkswagen legnépszerűbb autójánál, a Golfnál az azonos méretű Hyundai i30-as 10 százalékkal olcsóbb is. Az európai igényeknek a Hyundai i40-es szedánt, és annak wagon változatát, valamint a Kia Optima szedán új verzióját, és a Cee'det kínálják.

Tavaly nyáron ennek megfelelően a Hyundai be is indította csehországi gyárában a harmadik gyártósorát, Szlovákiában pedig a Kia ebben a negyedévben indítja majd el a Sportage hobbiterepjárót és a Cee'det gyártó harmadik gyártósorát. A Hyundai az idén 9,6 milliárd dollárnak megfelelő összeget fektet üzemei korszerűsítésébe és a termékfejlesztésbe.

AP / Joerg Sarbach
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.