2012. január. 23. 06:42 MTI/Világgazdaság Utolsó frissítés: 2012. január. 23. 05:49 Vállalkozás

Indul az új Jeremie-program

Újabb 28,5 milliárd forint tőketámogatáshoz juthatnak a korai, illetve növekedési létszakaszban lévő, innovatív mikro-, kis- és középvállalkozások Magyarországon, miután elindult az Új Széchenyi kockázatitőke-programok társadalmi egyeztetése; a közkeletű nevén Jeremie kockázatitőke-program két alprogramjában összesen tíz alap juthat ilyen forráshoz - írta a Világgazdaság hétfőn.

A Magyar Vállalkozásfinanszírozási (MV) Zrt.-nél az előzetes visszajelzések alapján jelentős érdeklődésre számítanak. A pályázati kiírásokhoz kapcsolódó észrevételeket, javaslatokat 2012. január 29-ig várják, s a javaslatok alapján születhet döntés az elindítandó pénzügyi programok módosításáról, finomításáról. A pályázatok meghirdetése ezt követően történik, a nyertes alapkezelőkkel való szerződéskötés után pedig megkezdődhet az alapok létrehozása - írta a lap.

Garamvölgyi Balázs, az MV Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese a Világgazdaságnak elmondta, hogy a korábbi pályázat alapján már működő 8 kockázatitőke-alap 2010 második felében kezdte meg az aktív tevékenységet, s az elmúlt másfél évben közel 18 milliárd forint értékben hozott befektetési döntést több mint 60 céltársaság esetében.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.