2012. január. 18. 12:05 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. január. 18. 12:00 Vállalkozás

Továbbra is zuhanórepülésben az európai autópiac

Nem lassul a lejtőn az európai újautó-piac. Az elmúlt év utolsó hónapjában 6,4 százalékkal kelt el kevesebb autó, mint egy évvel korábban.

A tavalyi évben 1,7 százalékkal szűkült az európai autópiac − ezzel 2011 már a negyedik egymás követő olyan év volt, amelynek során kevesebb járművet adtak el, mint a megelőző évben  − derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) a NAPI Gazdaság által ismertetett adataiból. A nagy nyugat-európai országok közül csak Németországban bővültek az eladások, közel kilenc százalékkal. Franciaországban több mint kettő, Nagy-Britanniában 4,4, Olaszországban 11, Spanyolországban 17,7 százalékkal estek az eladások.

A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen megerősítette vezető pizícióját, egy százalékponttal, 23 százalék fölé növelte piaci részesedését, míg a Peugeot-Citroëné, a Renault-é és a FIAT-é csökkent, az Opel és Ford minimális lemorzsolódást szenvedett el. A két koreai márka, a Hyundai és a Kia együtt 670 ezer autót értékesít, amivel a Daimlert és a Toyotát megelőzve a 8. helyen állhatnának. A Suzuki eladásai közel 10 százalékkal, 166,5 ezer autóra estek Európában.

Németországban 3,173 millió, Franciaországban 2,251 millió, Nagy-Britanniában pedig 1,941 millió új autót adtak el 2011-ben. A visegrádi országok közül Lengyelországban több mint 12 százalékkal csökkentek az értékesítések, Csehországban 2,4, Szlovákiában 6,5, Magyarországon 3,7 százalékkal bővült a piac. Ötmillió lakosú szomszédunknál így is jóval több − 68 ezer autó − kelt el, mint a 45 ezres magyar piacon.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 17. 19:30

Őrült árakkal és őrült sikerrel kezdte, majd őrült nagyot bukott a Crazy Eddie

„Áraink ő-r-ü-l-t-e-k!” – szólt a szlogen, amelyet állítólag a 70-es 80-as években többen ismertek New Yorkban, mint a Coca-Colát, miközben a cég reklámarca sokak szerint Donald Trump stílusára is óriási hatással volt. De mint kiderült, az őrült árairól és még őrültebb reklámjairól elhíresült Crazy Eddie nevű elektronikai üzletlánc tulajdonosa, Eddie Antar, már a kezdetektől csaló praktikákkal növelte a profitot, melyből bőségesen juttatott népes rokonságának is. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.