2011. december. 23. 07:10 MTI Utolsó frissítés: 2011. december. 23. 09:07 Vállalkozás

25 millió eurót is befektetne a Stadler Magyarországon

A Stadler-csoport jelenlegi megrendelései a következő két évben jól lekötik a meglévő gyártókapacitásukat, ezért a vasúti járműgyártó piac kedvező alakulása esetén további bővítésre lesz szükség, és ebben Magyarországnak is szerepe lehet - nyilatkozta Peter Spuhler, a svájci cégcsoport tulajdonos vezérigazgatója az MTI-nek.

Elmondta, hogy az előzetes adatok alapján 2011-ben rekord árbevételt érnek el, forgalmuk meghaladja az 1,4 milliárd svájci frankot, és a meglévő megrendelések alapján jövőre ez 2,5 milliárd svájci frankra emelkedhet. A cégcsoport idei tevékenységére rányomta a bélyegét az erős svájci frank, és céljuk, hogy Svájcon kívüli gyártó kapacitást építsenek ki, új beszerzési források után nézzenek.

Peter Spuhler elmondta: előrehaladott állapotban van a Szolnokon lévő alumínium kocsiszekrényeket hegesztő üzemük bővítése, erről korábban szándéknyilatkozatot is aláírtak a polgármesterrel. Szolnokon olyan klaszter kiépítését is támogatja a Stadler, amelynek tagjai a vonataik összeszerelésében beszállítóként vennének részt. Ezen kívül a térség szóba kerülhet akkor is, amikor a cégcsoport által gyártott járművek forgóvázainak felújításához keresnek helyszínt.

"Ha kedvezően alakul a piac, akkor Magyarországon az eddigi beruházásoknak megfelelő összeget, azaz 20-25 millió eurót is befektetnének, és ez további 200-250 új munkahelyet is jelentene" - hangsúlyozta Peter Spuhler.

A Stadler tulajdonosa elégedetten nyilatkozott a pusztaszabolcsi karbantartóbázis munkájáról, ahol a Flirt vonatok mellett a Bombardier cég által gyártott Talent motorvonatok karbantartását végzik október eleje óta. Mint mondta biztosítani tudják a Talent motorvonatok szerződés szerinti rendelkezésre állását. A vezérigazgató elmondta: büszkék a pusztaszabolcsi járműjavító bázisukra, amely európai referencia központtá nőtte ki magát, legutóbb a Westbahn linzi karbantartó műhelyének létrehozásakor szolgált alapul.

Peter Spuhler reményét fejezte ki, hogy a már kiírt GYSEV jármű-közbeszerzés mellett hamarosan megjelennek azok a jármű-tenderek Magyarországon, amelyeken indulni tudnak. Példaként említette, hogy a Flirt motorvonatok mellett ajánlatot tudnának tenni egy budapesti villamos beszerzési tenderen, ezenkívül érdeklődnek a budapesti kisföldalatti szerelvények, illetve fogaskerekű járművek, HÉV-kocsik szállítása iránt is.

A svájci központú vasúti gépjárműgyártó Stadler Rail-csoport 4 ezer munkavállalót alkalmaz a nyolc országban. A Stadler a magyar piacon 2005 óta van jelen három leányvállalatán keresztül. A MÁV tenderén 30+30 Flirt típusú motorvonat szállítását és karbantartását nyerte el, a szerződést 2006-ban kötötték meg. Az első járművek 2007-ban érkeztek az utolsó szerelvényt 2010-ben szállították le. Azóta a magyar vasúton 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek.

A Stadler-csoport több mint 9 milliárd forintot fektetett be eddig Magyarországon. Pusztaszabolcson 2007-ben kezdte meg a működését a Flirt motorvonatok karbantartási munkáinak végzéséhez szükséges üzem 2,7 milliárd forint beruházás révén, 2009-ben Szolnokon alumínium kocsiszekrény hegesztő üzemet hozott létre 6,7 milliárd forint fejlesztés után, az üzem bővítéséről az idén júniusban szándéknyilatkozatot írtak alá a várossal. Jelenleg Magyarországon a Stadler cég 300 munkavállalónak ad munkát három - Stadler Trains Magyarország Kft.-, a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és a Stadler Szolnok Járműgyártó Kft. - leányvállalatán keresztül.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?