Cunamival előz a GM
A detroiti székhelyű társaság a hetedik hónapban 214 915 gépkocsit értékesített az Egyesült Államokban, ez pedig 7,6...
A detroiti székhelyű társaság a hetedik hónapban 214 915 gépkocsit értékesített az Egyesült Államokban, ez pedig 7,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, igaz az idén júniusitól 0,2 százalékkal elmarad.
A GM által szerdán közölt adatok nem okoztak meglepetést, szakértők ugyanis számítottak a bővülésre. Az autóértékesítési adatokkal foglalkozó Edmunds.com website múlt héten úgy becsülte, hogy az amerikai autópiac júliusban 1,6 százalékkal bővülhetett, elsősorban a detroiti hármas (GM, Ford és Chrysler) valamint a Nissan javuló teljesítményének köszönhetően (a többi japán gyártótól a honlap visszaesést várt).
A fentiek alapján szinte már biztos, hogy a GM visszaszerzi vezető pozícióját a globális autópiacon. A Toyota és a General Motors (GM) évek óta ádáz küzdelmet folytat a világ legnagyobb autógyártója címért, s az elmúlt esztendőkben jellemzően mindössze néhány tízezer autóval előzte meg amerikai konkurensét a japán gyártó. A szigetországi vállalat 80 éves uralkodás után 2008-ban taszította le trónjáról a legnagyobb detroiti gyártót, a GM azonban – a tavalyi csődvédelem, és a folyamatos anyagi gondok ellenére – szívósan tartja magát. Tavaly például a Toyota 8,42 millió gépjárművet értékesített (8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban), s ezzel mindössze 30 ezerrel előzte meg az amerikai versenytársat.