Padlóra küldte a cunami a Toyotát, előzött a Nissan
Bár az áprilisinál kisebb mértékben, de májusban is jelentősen csökkent a japán autógyártók kibocsátása a márciusi...
Bár az áprilisinál kisebb mértékben, de májusban is jelentősen csökkent a japán autógyártók kibocsátása a márciusi természeti katasztrófa okozta ellátási fennakadások miatt. A tavalyi eladási adatok alapján a világ vezető autóipari cégének számító Toyota üzemeit az ötödik hónapban világszerte mindössze 287,8 ezer gépkocsi hagyta el, ami alig több, mint fele az egy esztendővel korábbinak. A vállalat Japánban található egységeiben még nagyobb volt a visszaesés: ezekben 54,4 százalékkal volt kénytelen visszafogni termelését a társaság. Hasonló mértékű csökkenésről számolt be a Honda is: a harmadik legnagyobb szigetországi autógyártó hazai kibocsátása 53 százalékkal 34,7 ezer járműre zuhant, míg a globális termelés 50,4 százalékkal 138 ezer alá ereszkedett.
A Nissan ugyanakkor az elmúlt két hónap jelentős visszaesését követően májusra összeszedte magát. A cég, ha csak kismértékben is, de már japán üzemeiben is növelni tudta termelését, globális kibocsátása pedig számottevően, 19,3 százalékkal nőtt. Ennek eredményeként a korábban hazájában is csak másodiknak számító vállalat megelőzte a tavalyi világelső Toyotát: májusban a Nissan bő 80 ezerrel több kocsit gyártott, mint konkurense.