Vállalkozás MTI 2011. június. 14. 12:59

A lanyha vásárlási kedv miatt csökkent a Tesco forgalma

A várt növekedés helyett csökkent a Tesco forgalma az első negyedévben hazai piacán a britek lanyha vásárlási kedve miatt, a külföldi érdekeltségeknél viszont nőtt az eladás.

A világ harmadik legnagyobb áruházlánca - az amerikai Wal-Mart és a francia Carrefour után - kedden azt közölte, hogy az első negyedévben 0,1 százalékkal csökkent a forgalma a bevételének és nyereségének kétharmadát adó brit piacon az egy évvel korábbihoz képest. Az elemzők 0,6 százalékos növekedést vártak, viszont a visszaesés kisebb volt a tavaly utolsó negyedévi 0,7 százalékos csökkenésénél.

A 14 országban 5 ezernél is több áruházat üzemeltető kereskedelmi lánc csoportszintű bevétele viszont 6,7 százalékkal nőtt a külföldi érdekeltségek jó szereplésének köszönhetően. Ázsiában például 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés az előző negyedévi 1,9 százalékos bővülés után. Európában 2 százalékos volt a növekedés, igaz tavaly október-december között még 2,4 százalék.