Vállalkozás MTI 2011. június. 14. 12:59

A lanyha vásárlási kedv miatt csökkent a Tesco forgalma

A várt növekedés helyett csökkent a Tesco forgalma az első negyedévben hazai piacán a britek lanyha vásárlási kedve miatt, a külföldi érdekeltségeknél viszont nőtt az eladás.

A világ harmadik legnagyobb áruházlánca - az amerikai Wal-Mart és a francia Carrefour után - kedden azt közölte, hogy az első negyedévben 0,1 százalékkal csökkent a forgalma a bevételének és nyereségének kétharmadát adó brit piacon az egy évvel korábbihoz képest. Az elemzők 0,6 százalékos növekedést vártak, viszont a visszaesés kisebb volt a tavaly utolsó negyedévi 0,7 százalékos csökkenésénél.

A 14 országban 5 ezernél is több áruházat üzemeltető kereskedelmi lánc csoportszintű bevétele viszont 6,7 százalékkal nőtt a külföldi érdekeltségek jó szereplésének köszönhetően. Ázsiában például 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés az előző negyedévi 1,9 százalékos bővülés után. Európában 2 százalékos volt a növekedés, igaz tavaly október-december között még 2,4 százalék.

hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.