’’Katasztrofális’’ negyedév: Negyedére zuhant a Toyota-profit
Az adat az elemzőket is meglepte; a Bloomberg konszenzusa például 104 milliárd jen volt.
Az adat az elemzőket is meglepte; a Bloomberg konszenzusa például 104 milliárd jen volt. A világ legnagyobb autógyártójának árbevétele a január-márciusi időszakban az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékkal, 4640 milliárd jenre csökkent.
A márciusi katasztrófasorozat hatása még tart: a Toyota szerdán közzétett gyorsjelentése szerint a júniusra is csak a normál kapacitás nagyjából 70 százalékát érik el.
Az értékesítés az autógyártó „hazai” piacán emberesen visszaesett: Japánban az első negyedévben 37 százalékkal kevesebb Toyotát vittek el a szalonokból, mint egy évvel korábban. Globálisan ennél jobb volt a helyzet: január-márciusban világszerte 1,79 millió Toyota talált gazdára, 12 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Lezárult az üzleti év is
A március 31-én zárult üzleti évet a Toyota 19 000 milliárd jenes árbevétel mellett 408 milliárd jenes adózott eredménnyel zárt; az árbevétel 0,2 százalékkal, a profit 95 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.