A cunami újabb áldozatai: tajvani, dél-afrikai és kínai gyárakat állít le a Ford
A második legnagyobb amerikai autógyártó egy tajvani egységében két, míg egy-egy kínai és dél-afrikai üzemében egy...
A második legnagyobb amerikai autógyártó egy tajvani egységében két, míg egy-egy kínai és dél-afrikai üzemében egy hétre szüntette be a termelést Húsvéthétfőtől kezdve. Az indoklás szerint a március közepén Japánban történt természeti csapás következtében az érintett gyárak továbbra sem jutnak hozzá bizonyos alkatrészekhez.
Ahogy korábban többször beszámoltunk róla, az autóipar ágazati és termelési sajátosságai miatt a március 11-ei földrengés és cunami okozta károk globálisan fennakadást okoztak az iparágban. Miközben azonban a japán autógyárakban most már szép lassan kezd újraindulni a termelés, addig a világ más pontjain sorra állnak le, vagy fogják vissza kibocsátásukat az üzemek. A Toyota múlt hét közepén jelentette be, hogy egy angliai egységében kénytelen korlátozni a termelést, két nappal később pedig hasonló lépésre szánták el magukat három thaiföldi gyár esetében is. A legfrissebb becslések szerint akár november-decemberig is eltarthat, mire visszaáll a normál üzletmenet a szektorban, s a világ összes autóipari egysége teljes kapacitáson termelhet.
A Ford korábban egy belga egységét volt kénytelen leállítani: a genki üzem április 4-én zárt be öt napra szintén alkatrészhiány miatt.