2011. április. 26. 09:54 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2011. április. 26. 14:03 Vállalkozás

A cunami újabb áldozatai: tajvani, dél-afrikai és kínai gyárakat állít le a Ford

A második legnagyobb amerikai autógyártó egy tajvani egységében két, míg egy-egy kínai és dél-afrikai üzemében egy...

A második legnagyobb amerikai autógyártó egy tajvani egységében két, míg egy-egy kínai és dél-afrikai üzemében egy hétre szüntette be a termelést Húsvéthétfőtől kezdve. Az indoklás szerint a március közepén Japánban történt természeti csapás következtében az érintett gyárak továbbra sem jutnak hozzá bizonyos alkatrészekhez.

Ahogy korábban többször beszámoltunk róla, az autóipar ágazati és termelési sajátosságai miatt a március 11-ei földrengés és cunami okozta károk globálisan fennakadást okoztak az iparágban. Miközben azonban a japán autógyárakban most már szép lassan kezd újraindulni a termelés, addig a világ más pontjain sorra állnak le, vagy fogják vissza kibocsátásukat az üzemek. A Toyota múlt hét közepén jelentette be, hogy egy angliai egységében kénytelen korlátozni a termelést, két nappal később pedig hasonló lépésre szánták el magukat három thaiföldi gyár esetében is. A legfrissebb becslések szerint akár november-decemberig is eltarthat, mire visszaáll a normál üzletmenet a szektorban, s a világ összes autóipari egysége teljes kapacitáson termelhet.

A Ford korábban egy belga egységét volt kénytelen leállítani: a genki üzem április 4-én zárt be öt napra szintén alkatrészhiány miatt.

Az első negyedévben egyébként az autógyártó a várakozások fölött teljesített: profitja 2,55 milliárd dollárra nőtt, amely lényegesen meghaladja az elemzői várakozásokat.

Ecoline

hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.