2010. július. 29. 10:46 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 29. 10:49 Vállalkozás

Top gear - Így száguld a Hyundai

Az autóiparban a gazdasági válság egyik nagy nyertese lehet a dél-koreai Hyundai, amely az elemzők és a cégvezetés...

Az autóiparban a gazdasági válság egyik nagy nyertese lehet a dél-koreai Hyundai, amely az elemzők és a cégvezetés várakozásait is túlszárnyalta a második negyedévben. Az autógyártó adózott nyeresége az április és június közötti három hónapban 1390 milliárd won volt (1,2 milliárd dollár) 71 százalékkal több, mint 2009 hasonló időszakában. A profit az elemzői várakozásoknál is jó 20 százalékkal magasabb lett: a Bloomberg 31 elemző megkérdezése alapján összeállított konszenzusa 1130 milliárdos eredményt valószínűsített.

A nyereség megugrása elsősorban az értékesítés jelentős mértékű növekedésének köszönhető. Az árbevétel 18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, elérve a 9560 milliárd wont. A kiskereskedelmi forgalom 13 százalékkal 916,5 ezer gépkocsira nőtt, elsősorban az amerikai értékesítés 33 százalékos megugrásának köszönhetően, de Kínában és Indiában is közel ötödével több autót adtak el. Különösen nagy volt a kereslet az új modellek iránt, mint a Sonata.

A szép eredményeket látva a cég vezetése jelezte: könnyen elképzelhető, hogy sikerül felülteljesíteni a 2010-es célkitűzéseket, azaz világszerte több mint 3,46 millió autót adhat el a Hyundai.  Érdekes módon a befektetők ennek ellenére nem voltak túl lelkesek a gyorsjelentést követően : a cég részvényeinek jegyzése 0,7 százalékkal esett a szöuli kereskedésben szemben az irányadó Kospi index 0,2 százalékos süllyedésével.

Ecoline