BMW-Daimler-Audi csata - Száguldó luxusautó-gyártók
Az esztendő ötödik hónapjában összesen 94 900 autót értékesített a német luxusautó-gyártó.
Az esztendő ötödik hónapjában összesen 94 900 autót értékesített a német luxusautó-gyártó. A növekedés nagy részét a kínai piacnak köszönhette a cég: a világ legnépesebb országában 17,4 ezer autó kelt el, ez pedig negyven százalékos bővülést jelent 2009. hasonló időszakához képest.
Az Audinak nem titkolt célja, hogy 2015-re a világ legnagyobb luxusautó-gyártójává váljon. A vállalat jelenleg a BMW és a Daimler után a piac harmadik legnagyobb szereplője, a következő hat évben azonban tucatnyi új típus piacra dobásával szeretnék erősíteni globális pozíciójukat.
Az Audi legutóbbi prognózisa szerint a cég a következő években a piac növekedési üteménél nagyobb mértében bővítheti forgalmát, a mostani piaci visszarendeződést azonban természetesen a fő konkurensek is igyekszenek kihasználni. A Daimler például épp a napokban jelentette be, hogy májusban 17 százalékkal több Mercedest értékesített, mint egy évvel korábban.