Vásárlói szokások: mit teszünk leggyakrabban a kosarunkba?
Minek alapján válogatjuk a termékeket a kosarunkba? A Mai Piac és a GfK Hungária Piackutató Intézet közös rovatot indított azzal a céllal, hogy szemkamerás kutatások segítségével bemutassa, a fogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe egy vásárlási döntés során.
Az új rovat adott termékkategóriákra vonatkozóan mutatja be a vásárlók bolti viselkedését videó és rövid szöveges elemzés segítségével. Az eye tracking (szemkamerás) módszerek legfőbb előnye, hogy általuk lehetőség nyílik a fogyasztó/vásárló szemével látni a döntési folyamatot. Bizonyított tény, hogy az ezzel a technikával szerzett eredmények semmilyen más kutatási technikával nem helyettesíthetők. Több felvételen jól látható, hogy a vásárlók nagy jelentőséget tulajdonítanak az árnak, amit szinte minden esetben megnéznek, összehasonlítanak. Az is megfigyelhető, hogy a vásárlók többsége szemmagasság alatt keres, nem szívesen mennek szemmagasság fölé, így a polcokon a felső rész szinte teljesen hideg területnek számít.
Ha szeretne többet tudni a módszerről vagy kíváncsi az új rovatra, kattintson ide!