Ezt tudta a világ egyik legnagyobb cége
Az árcsökkentések miatt elmaradt a várakozásoktól a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának számító amerikai...
Az árcsökkentések miatt elmaradt a várakozásoktól a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának számító amerikai Wal-Mart forgalma üzleti éve negyedik negyedévében. A január 31-én záródó 3 hónapban a legalább egy éve nyitva tartó üzletek árbevétele 1,6 százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző esztendő hasonló időszakában, miközben a cég korábban 1 százalékot nem meghaladó visszaesést valószínűsített.
A lánc a növekvő munkanélküliség miatt csökkentette a legkeresettebb termékek árát a karácsonyi szezonban, olcsóbban adták például a laptopokat, a pulykát és az áfonya-öntetet. A vállalat nyeresége a csökkenő árbevétel ellenére is emelkedett: a tavalyi 3,79 milliárd (vagy részvényenként 0,96) dollár profit 4,63 milliárdra (papíronként 1,21 dollárra) hízott.
Mike Duke a Wal-Mart vezérigazgatója jelezte: az első félévben további komoly kihívásokra számít különösen az Egyesült Államokban, az év előrehaladtával azonban fokozatosan javulhat a piac.
A piac nem értékelte különösebben az ígértnél nagyobb árbevétel-visszaesést. A Wal-Mart papírok majd 2 százalékkal estek a nyitás előtti kereskedésben a tegnapi 54,06 dolláros zárást követően.