2009. október. 08. 16:40 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2009. október. 08. 17:04 Vállalkozás

Mit vár Magyarországtól a Sláger Rádió tulajdonosa?

A magyarországi látogatás oka nyilván az országos kereskedelmi frekvenciapályázat, amelynek eredményét novemberben...

A magyarországi látogatás oka nyilván az országos kereskedelmi frekvenciapályázat, amelynek eredményét novemberben teszi közzé az ORTT. A jelenleg a Danubius által használ frekvenciára a Danubius Rádió Zrt., ADVENIO Zrt. és a Rádió Juventus Zrt., a Slágerére a Danubius Rádió Zrt., az FM1 Konzorcium Pályázó és a Sláger Rádió Zrt. pályázatát találta érvényesnek a Testület.

Jeff Smulyan

 - Vezérigazgató úr, mennyi időt töltött Magyarországon, kivel találkozott?

- Két napra jöttem, a pályázat körül előállt furcsa szituáció hozott ide. Kormányzati képviselőkkel, a követség munkatársaival, a Sláger-dolgozókkal és a sajtóval találkoztam.

- Mi szólhat a Sláger mellett a pályázaton?

- Az elmúlt 12 év sikere, a 3,5 millió hallgató, az eddig az államnak fizetett 8,3 milliárd forint, a politikasemleges műsor, amely az ország a legkedveltebb rádiójává tett minket. Ha elindít az ember egy üzleti vállalkozást, abba befektet, betartja a törvényeket, fizeti az adóit, kiválóan szolgálja  a hallgatókat, akkor a világ egyetlen országában sem fordul elő, hogy jön valaki, és elveszi tőle. Magyarországtól is ezt várjuk el. Különben hogyan fognak a külföldi befektetők idejönni?

- A nagy konkurencia mindkét frekvenciát megpályázta. Nem gondolja, hogy a Slágernek is agresszívebbnek kellett volna lenni?

- Nem. Mi  a Slágert építettük fel, a mi frekvenciánkon, nem érdekel minket más frekvenciája. Ez a mi házunk, nem költözünk.

- Milyen volt az Emmis első féléve?

- Az Emmis továbbra is nyereséges társaság. Természetesen bennünket is komolyan érint a válság, mint minden iparágat, és mint mindenkit a médiában. Ez az elmúlt 80 év legnagyobb gazdasági válsága, mindenki megérzi, nyilván az Ön kiadója is. Amerikában az elmúlt három hónapban már pozitív jeleket látunk. Úgy tűnik, a piac már túl van a legrosszabbon.

- Mikorra térhet vissza a rádiós reklámpiac a válság előtti szintek közelébe?

- Jövőre mindenképpen növekedést várunk már, de a válság előtti szintre való visszatérés még jó pár évig eltarthat.