Cégbejegyzés a kormányzati portálon is
A kormányzati portálon keresztül is elindíthatják a cégbejegyzést július elsejétől a társaságokkal foglalkozó ügyvédek - mondta Ormai László, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) informatikai osztályvezetője kedden sajtóbeszélgetésen, Budapesten.
Rámutatott: az elektronikus ügyintézés ezzel kiteljesedett, a cégek összes ügyét a jövőben elektronikus úton is le lehet bonyolítani. Kifejtette: az e-mailes ügyintézés is megmarad, emellett a kormányzati portál ügyfélkapuján keresztül is meg lehet tenni a cégbejegyzéseket a jövőben. A hozzáféréshez ugyanaz a módszer, mint korábban, az ügyfélkapun való belépéshez jelszót kell választani a magyarorszag.hu kormányzati portálon.
A cégbejegyzéshez a kérelmeket ugyanazokon a formanyomtatványokon lehet majd beküldeni, mint az e-mailes megkeresés esetében. Hozzátette: a kormányzati portálon keresztül történő ügyintézésnél az aláírás módszere sem változik. A kormányzati portált ehhez egy újabb menüponttal egészítették ki, amelynek segítségével lehet elindítani a cégbejegyzést - ismertette.
Az osztályvezető közölte: az elmúlt egy évben azt tapasztalták, hogy az e-mailes kérelmeket 97-98 százalékban továbbították a cégbíróságokra, és csupán 2-3 százalékukat utasították el abban az esetben, ha valamilyen szükséges adat vagy okirat hiányzott a kérelemből. A kérelmek aláírásának módja is változatlan maradt - emelte ki.
Sárkány Rita, az IRM tanácsosa emlékeztetett arra, hogy 2009. május elsejétől a cégek beszámolóit már kizárólag elektronikus úton lehet beküldeni a cégbíróságokra. Arról is szólt, hogy a közhasznú társaságoknak ez év június 30-ig nonprofit gazdasági társasággá kellett átalakulniuk, vagy meg kellett szüntetni tevékenységüket.