Adják a Chryslert: a Renault-Nissan lehet az egyik befutó
A decemberben 4 milliárd dolláros kormányzati hitellel megsegített Chrysler helyzete...
A decemberben 4 milliárd dolláros kormányzati hitellel megsegített Chrysler helyzete rövid távon a legveszélyesebb a három detroiti óriás közül. A vállalat már jelezte, hogy újabb 3 milliárd dollárra van szüksége a csőd elkerülésére. Az autógyártó eladásai tavaly 30 százalékkal zuhantak, az év utolsó hat hónapjában összesen 9 milliárd dollárt volt kénytelen felélni készpénztartalékaiból.
Francia, japán, kanadai és kínai kérők
A Chrysler partnereket és vevőket keres, s a kiszivárgott hírek szerint felgyorsította a tárgyalásokat a Renault-Nissan csoporttal, egyelőre "csak" az amerikai szimbólumnak számító Jeep márka eladásáról. A megegyezés egyik buktatója lehet, hogy a Reanult, amely a Nissan 44 százalékos tulajdonosa, garanciákat kérne arra, hogy a cég a külföldi tulajdonszerzés után is jogosult marad az amerikai mentőhitelek lehívására. A Chrysler tulajdonosa, a Cerberus Capital Management tavaly már folytatott tárgyalásokat a Renault-val a cég egyes részeinek vagy egészének eladásáról. Annyi bizonyos, hogy a Carlos Ghosn vezette Reanult-Nissan nem hajlandó készpénzt fizetni a részlegért a jelenlegi autópiaci körülmények között.
Az amerikai cég késznek mutatkozik arra is, hogy eladja egyik hatalmas összeszerelő üzemét a kanadai Magna óriáscégnek, amely az egyetlen saját modelleket is gyártó észak-amerikai beszállító az autóiparban. A Magna cserébe hosszú távú szerződésekkel erősítené a Chryslert.
Tárgyalások folynak továbbá a PT Cruiser modell gyártórészlegéről is. A Chrysler kínai autógyártókkal is felvette a kapcsolatot: a Chery Automobile, Kína negyedik legnagyobb autóipari konszernje, illetve a Guangzhou Automobile is esélyes lehet a Cruiser dél-amerikai és kínai gyártási és forgalmazási jogának megvásárlására.