2008. december. 03. 15:48 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2008. december. 03. 15:40 Vállalkozás

Kelet-Európában volt a legnagyobb visszaesés - nem vettük a Volvo-kamionokat

Az általános kereslet Európában gyengült, ami mostanra kezd hatással...

Az általános kereslet Európában gyengült, ami mostanra kezd hatással lenni az európai szállítási adatokra: októberben 19 százalékkal csökkent a forgalom. Érdekes módon a legnagyobb visszaesés a kelet-európai régióban volt: térségünkben a 10. hónapban 32 százalékkal csökkent a szállított járművek száma. A Volvo Trucks Európában az ősz folyamán a gyártási kapacitásokat a kereslethez igazította, és a szállítási határidők mintegy 8-12 hetesre normalizálódtak.

Észak–Amerikában szintén alacsony szinten van a kamionok iránti kereslet. Az észak-amerikai szállítások október hónapban 12 százalékkal csökkentek. Dél-Amerikában és Ázsiában azonban a szállítások magas szinten maradtak. Dél-Amerikában bő negyedével, Ázsiában több, mint felével, a Közel–Keleten pedig 117 százalékkal nőttek az októberi szállítások. Ugyanakkor ezekben a térségekben is nőtt a bizonytalanság makrogazdasági szinten.  
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.