2008. április. 02. 12:10 MTI Utolsó frissítés: 2008. április. 02. 11:52 Vállalkozás

Olasz franchise-ok készülnek Magyarországra: fagyi, ruha, cigi, kávé

Egyre több olasz franchise-hálózat fordul Magyarország felé. A Dakexpo Franchise Tanácsadó cég adatai szerint az év első három hónapjában 20 százalékkal több olasz hálózat jelezte a piacra lépés szándékát az előző év azonos időszakához képest. Az olasz Franchise Szövetség tájékoztatása szerint is nő a Kelet-Európa felé terjeszkedni kívánó cégek száma. Hasonló tendenciák figyelhetők meg a spanyol és francia hálózatokkal kapcsolatban is. Bár a francia rendszergazdák Romániát részesítik térségünkben előnyben.

Az olasz Yogurtlandia 12 éve bővülő hálózat célja, hogy minőségi alapanyagaikról és vevőbarát kiszolgálásukról legyenek ismertek. Jelen vannak már Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Belgiumban. A magyarországi mesterdíj 30 000 euro, az üzlet elindítása kb. 50 000 euró összegű befektetéstől lehetséges.

Egy éve keres hazánkban partnert a szintén olasz Antismoking hálózat, amely a dohányzásról való leszokásban kíván segíteni. A kezelés egy elektronikus műszer segítségével történik, amelynek elhelyezésére nincs szükség nagy helyiségre, alkalmas esztétikai centrumokban való kihelyezésre, de lehetőség van független Antismoking System Point-ok megnyitására is. A kezelésnek, mely során a pácienst elektromosan stimuláljak, két része van, hiszen pszichológiai és fizikai szinten is gyógyítják a függőséget. Az Antismoking a mester franchise partnerséget, amely területi kizárólagosságot takar, 44 000 euróért kínálja, melyben benne foglaltatik a márkanév használata, dohányzásleszoktató felszerelés, know-how, és a szükséges technikai segítségnyújtás oktatás keretén belül.

Az elmúlt hónapban két olasz kávézó is aktív kampányba kezdett a Dakexpo Franchise Tanácsadó Kft.-n keresztül. A Chiaroscuro az egyik legnagyobb kávézólánc Olaszországban. Egységet csak 50 000 főt meghaladó lakosságszám esetén lehet nyitni. Egy átlagos kávézó mérete 150 nm körül mozog, ám akár egy egyszerű utcai kioszkot is lehet nyitni, de nem ritka a 400 nm-es egység sem. Az ideális egység 100 nm-es, és valahol a forgalmas belvárosban található.

A másik koncepció újnak mondható, most kezdi meg nemzetközi terjeszkedését. A C House hálózat tulajdonosai a kényelemre és az eleganciára fektetik a hangsúlyt. Nagy jelentősége van a fényeknek a kávézón belül, ennek változtatásával érik el a kívánt hangulatot. Egy kávézó beindítása 200 000 eurótól lehetséges, erre jön még a 45 000 eurós mester franchise-díj. Az olasz egységeket havi átlagban 30 000 vendég látogatja. Egy üzlethelyiség átlagos mérete 120 nm körül van, ehhez jó esetben terasz is társul.

Olaszország egyik legnagyobb múltú és presztízsű kiskereskedelmi vállalkozása, az Oviesse is partnereket, befektetőket keres Magyarországon. A cég több márkanév alatt több száz, ruházatra specializálódott kiskereskedelmi áruházat illetve boltot üzemeltet Európa országaiban, amely márkákat mind be akarja vezetni nálunk is. A cég egyik főbb márkájának üzleteiben a kínálat női, férfi és gyerekruházatból áll, melyet hangsúlyosan az olasz stílus jellemez. Az igen széles szortiment mindhárom kategóriában tartalmazza a teljes felső- és alsóruházatot, a hálóruházatot, lábbeliket és kiegészítőket. Franchise rendszerük jellemzője, hogy nincsen belépési díj és havi royalty díj, a boltnak csak az éves forgalmi terveket kell teljesíteni. Jellemző, hogy üzleteikben az átlagos éves forgalom 1 négyzetméterre vetítve 5000 euro, és a teljes szortiment átlagára 12 euro per árucikk - amely a termékkínálatot a közép illetve alsó-közép árkategóriába pozícionálja. Fő célcsoportjuk a fiatal családok, melyek a divatos, modern ruházatot jó minőségben és megfizethető áron keresik. Az üzletek jellemzően bevásárló központokban, bevásárló negyedekben vagy sétálóutcákban találhatóak. A cég a boltnyitáshoz illetve üzemeltetéshez teljeskörű képzést, állandó szakmai támogatást és teljes áruellátást biztosít.

www.franchiseportal.hu

hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 09. 12:00

Trump szóban már Putyin szintjén van, de mégis mit akar Grönlandtól, Kanadától és a Panama-csatornától?

A megválasztott amerikai elnök nem zárja ki, hogy katonai eszközökkel szerezzen meg a három kiszemelt területből kettőt, az USA északi szomszédját pedig gazdasági nyomásgyakorlással kényszerítené az 51. állammá. Donald Trump a harcias megnyilvánulásai alapján annyira veszi komolyan a határvonalakat, mint az Ukrajnát “nácítlanító” Oroszország, bár arra szerencsére kevés az esély, hogy az amerikai hadsereg bármely országot lerohanja. Összeszedtük, miért került a három kiemelt célpont Trump fókuszába.