2008. január. 11. 14:09 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. január. 11. 14:15 Vállalkozás

Franchise-hálózatok: kik jönnek 2008-ban Magyarországra?

Ha az éttermi szektorral kezdjük, számos mediterrán hálózat kíván betörni a magyar piacra. A spanyol Jamaica Cafe, a Tapasbar, az Abbasid Döner Kebab, vagy a Cantina Mariachi már közel egy éve keres kizárólagos partnert hazánkban. A Delifrance francia látványpékség azonban kivonult a magyar piacról.

Számos amerikai „óriás” sem jelent meg még a magyar piacon, mint a Papa John’s vagy a Domino’s Pizza. Komoly érdeklődést mutat hazánk iránt az argentin Applebee’s amely megkezdte az elmúlt évben terjeszkedését már Romániában.

Ruha
Ruházati szektorban itt kopogtat az Alain Delon, az olasz Oviesse, a spanyol October, a francia Phildar, az angol, tinédzserek számára kollekciókat ajánló Tammy fashion. A gyermek ruházatot kínálók közül már több partnerrel tárgyalt a spanyol Caribu és portugál Petit Patapon, valamint a Bambola de a görög Sam 0-13 és Marasil is érdeklődik hazánk iránt.

A kiegészítők széles választékát kínáló, többszáz egységgel bíró franchise-hálózat közül több is várat még magára a magyar piacon. Ilyen például az angol Accessorize, vagy a francia Lollipop. A portugál Lune Bleu viszont már több magyar érdeklődővel tárgyal, így hamarosan találkozhatunk egységeivel a bevásárlóközpontokban.

Ingatlan
Az ingatlan szektorban a két nagy spanyol franchise-hálózat az Alfa Inmobiliaria, valamint az MC Inmobiliaria is megtette a kezdő lépéseket a magyarországi piacra lépéshez, ezenkívül az amerikai Century 21 kelet-európai mester partnere idén kezdi meg terjeszkedését. Nem talált még partnert a francia Laforet.

Szépségszalon
Szépségszalonokból sem tartják még telítetnek a hazai piacon, számos francia hálózat a Citron Vert, Alpha Beauté, a spanyol Cellulem Block, a portugál Body Concept régóta kacsingat a magyar piac felé. Néhányan új koncepcióval kívánnak betörni régiónkba, karcsúsító kezeléseket kínálva mindössze párszáz forintért.

Bútor
Bútor-hálózatok részéről is tapasztalható érdeklődés, két éve keres partnert a dán konyhabútort gyártó HTH hálózat és idén kezdi meg a magyar piac sajátosságainak megismerését a spanyol Kolonial Home, valamint a francia Cuisine Schmidt.

Reklám
A reklámozás területén új megoldást ajánló amerikai Sigh-A-Rama már több éve keres partnert a magyar piacon, és nálunk kíván terjeszkedni a spanyol Mediawall amely az utcán látható mozgókép technikát kívánja forradalmasítani. Idén kezdi meg hálózatának kiépítését a spanyol eredetű „mozgó-képeket” kínáló Dinamix hálózat is, amely novemberben írta alá mester szerződését egy pécsi vállalkozóval. Nagy hiány van az otthon végezhető franchise-hálózatokból, ilyen az otthoni betegápolásban segítséget ajánló angol Care Services.Egy biztos, számos külföldi hálózattal fogunk megismerkedni a 2008-as esztendőben, hiszen még nem telített a magyar piac és jelenleg nem érezhető az érdeklődés csökkenése hazánk iránt.

 

www.franchiseportal.hu

Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 10. 13:00

Fidesz–Mi Hazánk-meccs lett a tolnai időköziből – riport a körzetből, ahol a Tisza nem indított jelöltet

A Mi Hazánk futhat be második helyre a Fidesz jelöltje mögött az időközi választáson Tolna megyében, amelyet Potápi Árpád halála miatt tartanak a hétvégén. A baráti polgármesterektől állítólag 60 százalékos Fidesz-győzelmet várnak el, a dombóvári Tisza-szimpatizánsok pedig rájöttek, hogyan lehet annak ellenére izgalmas a vasárnapi választás, hogy a Tisza nem indított jelöltet. Riport Tolnából.