A vevőcsalogatás iskolája webáruházaknak
Mit tegyünk, ha kész webáruházunk a start-vonalon áll és csak arra vár, hogy végre élesben is állja a vevők rohamát? Hogy találnak ránk a vevők, mit kell tennünk azért, hogy ismertté tegyük webáruházunkat?
Képzeljük el, hogy a világháló egy óriási piac, ahol mindenki el szeretné adni a portékáját. Ehhez azonban, jó minőségű termékeken és kellemes vásárlói környezeten túl arra is szükség van, hogy a vevő eljusson a boltig. Mindehhez – a hagyományos kereskedelemhez hasonlóan – fel kell hívni a vásárló figyelmét boltunk és szolgáltatásaink létezésére.
A személyes kapcsolaton alapuló kereskedelemmel ellentétben itt nincs szimpatikus boltos, így a kötődést kizárólag az oldallal érhetjük el a böngésző vevőnél. Eközben a világhálón keresztül vásárlók jóval árérzékenyebbek, s egyetlen klikkeléssel már egy másik boltban nézelődnek. Éppen ezért elsődleges, hogy ismertté tegyük magunkat a kibertérben, hiszen amiről a vevő nem tud, az gyakorlatilag nem is létezik.
Keresőkön át
A webes marketinggel foglalkozó szakemberek szerint már az oldal építésekor számos dolgot figyelembe kell vennünk, amelyek később segítik üzletünk népszerűsítését és a vevőt abban, hogy ránk bukkanjon. Ilyen például, hogy nagyon speciális tartalmak kivételével, kerüljük, hogy az egész oldal Macromedia Flashben (a webdizájn egyik alapeszköze) készüljön, mert ezeket nehezebben – olykor sehogy sem képesek – „megérteni” az interneten kutakodó keresőmotorok. Először is, fontos leszögezni, hogy a legtöbb internetező nem ismeri fejből az általa keresett boltok webcímét, ahhoz keresőjét hívja segítségül.
A keresőkön keresztüli boltra bukkanás mikéntjét az úgynevezett keresőrobotok működésével érdemes kezdeni. A keresőmotorok folyamatosan elemzik a világhálón lévő oldalak tartalmát és az ezek alapján létrejövő találati listákon elfoglalt helyek döntik el, hogy az adott weboldal hányadikként bukkan fel, amikor az oldallal kapcsolatos kulcsszót a felhasználó begépeli.
Fontos tudnunk, hogy a keresők, mint a Yahoo vagy a Google, olyan matematikai algoritmusokat használnak, melyek számos tényezőt figyelembe vesznek a sorrend létrejöttekor. Ezek közül a legfontosabb, hogy milyen az oldal látogatottsága, hány másik oldalon mutatnak linkek a honlapunkra, mennyi köze van az oldalon szereplő szövegnek annak tartalmához, és milyen minőségű a tartalom. Mivel azonban a keresők nem „értik” a szövegeket, csak bizonyos szavak, kifejezések együttes megjelenését, és a linkek gyakoriságát képesek feldolgozni. Ez a kereskedő számára annyiban érdekes, hogy törekednie kell a boltját leginkább kifejező kulcsszóval felkerülnie a keresőlisták tetejére. Illúzió, hogy lehetséges több kulcsszóval is az elsők közé kerülni. Ne használjuk a túlzottan általános kifejezéseket, ami igaz a domainnév kiválasztására is. Mind a webcímünk, mind az oldalon lévő kifejezések kötődjenek szorosan ahhoz, amit el szeretnénk adni.
A cikk forrása itt olvasható!