2007. október. 15. 17:55 Utolsó frissítés: 2007. október. 15. 17:58 Vállalkozás

A német kkv-k negyede készül a nemzetközi piacra

A német kis-és középvállalatok (kkv) negyede tervezi a nemzetközi piacra lépést a Commerzbank AG kezdeményezésére indult kutatás szerint.

A 2,5 millió euró alatti éves árbevétellel rendelkező cégek további 23 százaléka lát esélyt a nemzetközi megmérettetésre, 24 százalékuk azonban a jövőben is kizárólag a belső piacra koncentrál. A négyezer érintett vállalkozás megkérdezésével készített kutatás szerint a német cégek csak akkor gondolkodnak el a kilépésről, ha legfontosabb ügyfeleik, illetve vásárlóik már megtették ezt a lépést, és ugyanezt várják el, sőt egyes esetekben
meg is követelik beszállítóiktól és partnereiktől. 
   
Ennek oka nem az, hogy a cégek ne tartanák minőségileg versenyképesnek termékeiket; a megkérdezettek 88 százaléka szerint a "made in Germany" továbbra is minőségi garanciának számít.  Más kihívásokat, illetve nehézségeket azonban túlértékelnek a német kkv-k: 72 százalékuk azért habozik kilépni a nemzetközi
piacra, mert a jogbiztonság területén hiányosságokat lát, s hozzávetőleg ugyanennyien bizonytalankodnak azért, mert úgy gondolják, nem ismerik eléggé a külföldi célpiacokat. 
   
A gyakorlatban azonban a külföldön terjeszkedő cégeknek csupán mintegy fele találkozott ilyen problémával. Kizárólag a szellemi termékek védelme esetében találkozik a vélekedés a valós helyzettel: a megkérdezettek 28 százaléka tart ilyen problémáktól, és 27 százalékuknak valóban akadt is gondja a plágiumokkal. A megkérdezett vállalatok ugyanakkor mintha nem lennének tisztában azzal a veszéllyel, hogy az együttműködésen alapuló "nemzetközi karrier" miatt elveszthetik vezető pozíciójukat a gyártástechnológia, a know-how területén, csak 19 százalékuk tudja elképzelni, hogy partnereik utánzásra, illetve ötleteik "ellopására" készülnének. 
   
A globális játékosok azonban - akik árbevételük több mint felét a nemzetközi piacokon realizálják, és ezáltal kellő tapasztalattal rendelkeznek - szkepticizmussal tekintenek a nemzetközi partnerségekre, 36 százalék a rossz élménnyel rendelkezők aránya. Szinte teljesen egybehangzó véleményük szerint a másolatok elleni
harcban az egyetlen hatékony eszköz az ötletek gyors megvalósítása termékek, illetve piacképes szolgáltatások révén. A védjegy és a szabadalmi oltalom csak 62 százalék szerint alkalmas arra, hogy a versenytársakat távol tartsák maguktól. 
   
A német kkv-k a pénzintézetektől nagyobb támogatást várnának: a megkérdezettek 38 százaléka véli úgy, hogy számlavezető bankjuk nincs felkészülve eléggé a nemzetközivé válás kihívásaira. "A vllalkozások erős bankok után kiáltanak, amelyek szükség esetén védelmezően az ügyfeleik elé állnak. Különösen a kisebb ügyfelek igénylik, hogy komolyan vegyék őket" - ismeri el Martin Blessing, a Commerzbank AG igazgatósági tagja is. - Ezt a kihívást a 42 országban jelen lévő Commerzbank AG komolyan veszi, ezért jelentős befektetéseket eszközöl a nemzetközi hálózat.

A német kis-és középvállalatok (kkv) negyede tervezi a nemzetközi piacra lépést a Commerzbank AG kezdeményezésére indult kutatás szerint.kiszélesítésébe. Magyarországon a frankfurti székhelyű pénzintézet már közel másfél évtizeddel ezelőtt leányvállalatot alapított. A magyar piac ágazatspecifikus ismerete, valamint az a tény, hogy a Commerzbank nem a tranzakciókra, hanem a hosszú távú kapcsolatra épít, a német bank szerint kifizetődött az ügyféllojalitásban. Lovas Emese, a Commerzbank Zrt. üzletfejlesztési igazgatója szerint személyre szóló megoldásaikon és pénzügyi tanácsadásaikon túl a piaci igényekre szabott speciális akciók, mint például a
németországi kkv-ügyfeleik részére kínált, akár 2.000 eurót is elérő, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamaránál beváltható tanácsadói utalvány (voucher) számos olyan érdeklődő figyelmét is Magyarországra vonta, akik csak később, vagy egyáltalán nem is akartak Magyarországra jönni.
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?