2007. május. 11. 11:25 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 11. 11:57 Vállalkozás

Netes stratégiával tarolnak a franchise hálózatok

A franchise-hálózatok közül jó néhány már koncepcióját is online tervezi, mások részt vehetnek virtuális franchise-kiállításokon. Kinek mi éri meg? Ajánlott tanácsadóhoz fordulni.

Az internet-hozzáférés elterjedésével egyre többen jutnak hozzá az ott található információhoz, ami nagy előnyt jelent egy franchise hálózat számára. Hiszen jellegéből adódóan a világhálóra a világ bármely pontján beléphet egy olyan ember, akinek megtetszik a koncepció, és lehet, hogy néhány hónap múlva akármelyik földrészen nyílhat a hálózat következő egysége.

Már olyan franchise-hálózatok is léteznek, amelyek koncepciója a neten alapszik. Ilyen hálózat a magyar InfoGyőr is. Az InfoGyőr egyébként egy interaktív internetes magazin, amelyben a látogató kereshet igényeinek megfelelően helyi adatokat, illetve hasznos információkat tudhat meg a térség gazdasági, kulturális, vagy sportéletéről. Az oldalon böngészve találhatunk közérdekű híreket, napi sajtót és traffipax információkat éppúgy, mint horoszkópot vagy programajánlót. A látogatói célcsoport az a 15-45 év közötti olvasóközönség, amely főként az Internetet, a telefont preferálja, ha információra van szüksége .

Az „InfoVáros koncepció” 2006 márciusában indult el, elsőként Sopronban (InfoSopron), majd ezt követően Szombathelyen (InfoSavaria). A koncepció lényege, hogy folyamatos informatikai támogatás mellett az adott városról és vonzáskörzetéről a vállalkozó (franchise-) partner üzemeltet és tartalommal tölt fel egy, az InfoGyőr cég által – külön számára lefejlesztett – portált. A vállalkozó további feladata, hogy megtöltse helyi tartalommal az oldalt.

Mi a helyzet azokkal a hálózatokkal, amelyek nem  működnek online? Ezek megjelenhetnek a  gyűjtőportálokon, virtuális kiállításokon. Külföldi tapasztalatok alapján a jelentősebb franchise-vállalkozások partnereik egyre nagyobb hányadát szerzik virtuális kiállításokon.

Az Franchiseportál 2004 decemberében kezdte meg működését. A portál lényege, hogy bemutassa a hazánkban és a régióban terjeszkedni kívánó franchise-rendszergazdákat egy úgynevezett virtuális franchise kiállítás keretén belül, valamint folyamatosan hasznos és érdekes információkat szolgáltasson a portált látogató olvasóközönség számára. A portálra naponta felkerülő hírek hazai és nemzetközi vonatkozásúak egyaránt, valamint a franchise alapfogalmainak részletes magyarázata, a franchise-rendszerek bemutatása is a feladata az oldalnak.

További internetes franchise-portál még a www.observatoiredelafranchise.fr, a www.franchiseek.co.uk, vagy a www.franchisekey.com

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.