Pénzkidobás a karácsonyi ajándék?
Fölösleges pénzkidobás karácsonyi ajándékot venni céges ügyfeleknek? Mikor érdemes az ügyfelekre gondolni? Wolf Gábor, a hvg.hu marketingszakértője az alábbiakat javasolja.
© sxc.hu |
Arra a kérdésre, hogy miért ajándékoznak a cégek karácsonykor, egyszerű a válasz: lelkiismeretfurdalásból. Egész évben sose beszélnek a partnereikkel, sose hívják fel őket csak úgy, hogy „mizujs?” - csak az értékesítés megy, belőlük élnek, így beállnak a sorba, és hogy jobban érezzék magukat, és könnyítsenek a lelkükön, ajándékoznak.
Egy okos marketinges azonban más stratégiát választ. Gondoskodik arról, hogy évente ne csak egyszer tegyen valamit önzetlenül a potenciális vagy régi vevőinek, hanem legalább havonta. Ez persze nem jelenti azt, hogy havonta ajándékokkal halmozza el őket, ennél sokkal egyszerűbb - ingyenes - dolgokról van szó, mint például:
- hírlevél (NEM akciókkal és terméklistával, hanem hasznos tartalommal, érdekességekkel)
- időnként egy-egy képeslap névnapra, születésnapra, az első vagy a legutóbbi vásárlás hónap/évfordulójára
- szellemes képeslap Mikulásra, Húsvétra, Halloween-ra, nov 7-re - amikor SENKI más nem küld.
Hogyha a karácsonyi ajándék büdzsédet 2007-ben inkább arra fordítod, hogy havonta megírj és kiküldj egy hírlevelet, évente 3-4 alkalommal egy jópofa képeslapot, akkor egyrészt elmúlik a lelkiismeret-furdalásod, másrészt jövő karácsonykor a képeslapodra nem azt fogja mondani a vevőd, aki egész évben nem is hallott rólad, hogy „ezt meg ki küldte?”
Wolf Gábor
www.marketingcommando.hu