2006. augusztus. 28. 13:48 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 28. 13:43 Vállalkozás

Hogyan veszítheted el gyorsan online ügyfeled?

Hiába szerepel minden információ egy internetes oldalon, ha nincsenek megfelelően csoportosítva, s az olvasónak keresgélnie kell még a kapcsolattartó elérhetőségét is. Ritka az olyan türelmes ügyfél, aki hosszú ideig tartó böngészés után megrendeli a szolgáltatást, különösen, ha egy utazásról van szó. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa ezen a héten a Naphajnal vendégház weboldalát elemezte.

Tulajdonképpen minden szükséges információ szerepel a Naphajnal Vendégház  oldalán, csak időre van szükség mire megtalálja valaki. Az információk csoportosítása sokat javíthat a honlap hatékonyságán.

A nyitóoldalra nem ártana egy-egy meggyőző fotó a házról és a kertről. A kép alatt, felett vagy mellett  érdemes lenne néhány mondatban összefoglalni  a szolgáltatás legfontosabb jellemzőit. Röviden, tömören, figyelemfelkeltően.

Feltűnő helyen célszerű elhelyezni a rendeléshez szükséges e-mail címet és a telefonszámot. Elrejtésükkel sok érdeklődőt el lehet veszíteni.

Szükség lenne még néhány menüpontra:

• A vendégház (itt lehet részletezni, mi is „tud” a ház)
• Felszereltség (mi van – mi nincs)
• Galéria (ide kerülhet  a többi kép)
• Programajánló
• Az Őrség (alapvető információk teljesen tudatlanoknak
• Linkek

A fenti vázlat csupán iránymutató lehet, a menüpontok számát és azok tartalmát részletesen ki kell dolgozni. Nem árt figyelembe venni azt sem, hogy nehezebben olvasható a folyó szöveg, ezért  érdemes felsorolást alkalmazni.

Az itt felsorol alapvető információk mellett érdemes néhány egyszerű szolgáltatást is nyújtani.:

• Információkérő „űrlap”. Előfordulhat, hogy az érdeklődő nem a saját gépéről ír, nem áll rendelkezésére levelező program. Egyébként is vannak, akik szívesen használnak ilyen online „formanyomtatványt”.

• A szabad / foglalt napok jelzése. Az érdeklődők és a szállásadó is felesleges munkától kímélheti meg magát, ha az interneten látható a vendégház foglaltsága. (Ehhez persze kell egy egyszerű program, illetve az, hogy a szállásadó rendszereses frissítse az interneten elérhető információkat.)

• Vendégkönyv. Az új látogatókat mindig érdekli az „elődök” véleménye, tapasztalata. Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, érdemes élni vele!

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

 

hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. január. 08. 13:14

Hipóval mosott tojás, tesztek horribilis áron, na meg a rendeleti kormányzás – emlékszik, milyen volt a covid magyar módra?

Magyarország az a hely, ahol az öt éve elkezdődött világjárvány a túlárazott és felesleges beszerzésekről, a kormányzati propagandáról, az oroszok és a kínaiak helyzetbe hozásáról, a parlamenti demokrácia szembeköpéséről és az információk eltitkolásáról szólt. No és persze a nyunyókáról.