2006. augusztus. 03. 10:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 02. 19:28 Vállalkozás

Mikor elég az online információból?

Azok, akik egyetlen levegővétellel, egy végtelen mondatban próbálják rázúdítani a másikra egész életüket azt mondják sokat beszélnek, de keveset mondanak. Ezt az érzést keltheti az olvasóban az Upline.hu, amely weboldalán túl sok elhelyezett infomációt próbál lenyomni az olvasó torkán. A hvg.hu honlapkritikusa ezen a héten az Upline.hu-t elemezte.

Az Upline.hu cég szakmai szemináriumot szervez, amire kedvezményt kapnak az időben jelentkezők. Az ötlet jó, azonban a honlapon található információhalmazban könnyen elveszhet az olvasó. 

A weboldal fejlesztője ugyanis nem élt azzal az  internet  adta lehetőséggel, hogy struktúrálja a cég üzenetét. Az ömlesztett tartalom  egyetlen hosszú oldalon pedig inkább taszítja, mint vonzza az olvasót. Nem éppen kellemes a szemnek a tipográfiai zűrzavar sem. Figyelemfelhívás helyett inkább zavarja az olvasót  a túl sokfajta betű és szín alkalmazása.

Zavarbaejtőek a honlapon található linkek is, amelyek különböző MLM-oldalakra vezetik a látogatót. Etikailag is megkérdőjelezhető a látogató úgymond megvezetése ezzel az eszközzel.

A képi megjelenítés is hagy némi kivánnivalót maga után. A sikeres és magabiztos fiatalember képe, aki egyébként a cégvezető, első látásra valamilyen fotótárból vett illusztrációnak tűnik. Ez nem a legjobb cégimázs. Az oldal közepén található földgömb közhelyveszélyt jelent, a mellette számítógépező idősebb cégvezető, akit érdeklődéssel figyel egy fiatal kolléga. szintén elcsépelt, de még mindig jobb, mint a gép előtt ülő fiatal nő fölé hajoló, annak munkáját ellenőrző vezető. Egyszóval hiányzik a honlapról eredetiség, az olvasót magával ragadó képi illusztráció.

Hasonló a helyzet azaz itt található idézetekkel, amelyek lehet, hogy angolul jól hangzanak, magyarul azonban nem eléggé frappánsak. Nem valószínű, hogy az Upline oldalára látogatók többségének a leghalványabb fogalma lenne arról, ki is az idézett  Jim Rohn. Célszerű óvatosan bánni a „világhírű szakértőkre” alapozott üzlettel. Ma már ugyanis bárki pillanatokon belül ellenőrizhető az internet segítségével.

Javaslatok az oldal készítőinek:

● bontsa önálló oldalakra  a mondanivalót
● készítsen a látogatót segítő, egyszerű, átlátható navigációs rendszert
● lássa el korszerű, vonzó külsővel  az oldalakat – ebben érdemes grafikus segítségét igénybe venni.

A „nemzetközi szupermarketing szakemberek” honlapjai általában alaposan elmaradnak attól, amit ma a webes kommunikáció élvonalának számít. Talán szándékosan. Ez a harsányság, szájbarágás leginkább a DM hírlevelekre hasonlít. Az Upline honlapon erős nyomot hagyott mindez.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu


 

hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.