Vállalkozz hvg.hu 2012. február. 15. 08:12

Egymásra találnak, akik egymásnak valók

Következik az utolsó hét, február 21-ig lehet jelentkezni az idei InnoMax pályázatra, mellyel az Invitel azokat a kis- és középméretű vállalkozásokat keresi, amikre az innováció, a hatékonyság, a kreativitás és a maximalizmus egyaránt magas szinten jellemző. A kkv-szektorra szabott pályázat elbírálói közt ül Sugár Mihály, a BellResearch piackutató vezető tanácsadója, aki szerint a díj fontosságát a publicitáson túl az is növeli, hogy itt egymásra találnak, akik valóban egymásnak valók.

hvg.hu: Hogyan kerül egy piackutató cég vezető szakembere az Innomax zsűrijébe?

Sugár Mihály: A felkérés egy viszonylag régi, kölcsönösen jó viszonyból, a BellResearch és az Invitel kapcsolatából ered. Abból, hogy több mint egy évtizede, hogy a két cég egymásnak minőségi szolgáltatója, és hogy mind a kettő a maga területén, az általa nyújtott szolgáltatásban a minőséget jelképezi. Számos olyan kutatási anyaggal és információval szolgáltunk az elmúlt években az Invitel számára, ami miatt úgy gondolom, méltán tekinthetnek minket szakértőnek a kérdésben. A BellResearch számára pedig fontos és érdekes tapasztalatokat jelent belelátni kicsit a kkv-szektor efféle működésébe.

hvg.hu: Évek óta a zsűri tagja. Mi a véleménye: az InnoMax merre fejlődik?

S. M.: Ez egy évről-évre nívósabb esemény, egyre több pályázóval és a pályázati eredményekre egyre több ember is kíváncsi. Talán ezért is, hogy egyre komolyabb iránta az érdeklődés. Nyilván, a pályázat, a díj és az InnoMax körüli publicitás is segít a dolgok továbbfejlesztésében, de ez mindenkinek, a kiírónak is fontos.

hvg.hu: Piackutatói szemmel nézve: mi lehet egy kkv szempontjából ennek a díjnak a jelentősége? Miért adja be ma egy kis- vagy közepes cég erre a pályázatát?

Sugár Mihály: A legjobb megoldások között csemegézhetünk
Bellresearch
S. M.: Nekem meggyőződésemmé vált az évek alatt, hogy ez nem egy-két tényező miatt van. Egy kis, vagy közepes méretű vállalt számára az InnoMax hasznát persze egyrészt az a forrás jelentheti, amit a díj elnyerésével kaphat, de ez talán már nem a legfontosabb motivációs tényező. A tapasztalatok inkább azt mutatják, hogy azok a kkv-k, melyek akár csak részt vettek a pályázatban - de különösen a nyertesek -, olyan ismertségre tesznek szert azáltal, hogy a szakmai nagy nyilvánosság előtt forog a nevük, amire másképp nem nagyon lehetnének képesek. A publicitásnak nem csupán a pr-konzekvenciájáról beszélek, hanem arról is, hogy az InnoMax és InnoApp pályázatokra jelentkező fiatal szakemberek számos esetben olyan kkv-ktől kapnak nagyon jó ajánlatot, és olyan cégeknél helyezkednek el, akik maguk is ide pályázó cégek. Vagyis: egymásra találhatnak a vállalatok és az egyének, akik igazán egymásnak valók.

hvg.hu: Egy zsűritársa legutóbb azt mondta, hogy a szektor egészének jó az, hogy az InnoMaxot egyre kevésbé kell bemutatni, magyarázni. De a zsűri szempontjából jó-e az, hogy több pályázatból és bonyolultabb, szerteágazóbb mezőnyből kell megtalálnia a legjobbakat?

S. M.: Ebben a munkában az igen hálás feladat, hogyha az ember a legjobb megoldások között többedmagával csemegézhet. Persze, minél több jó pályázat érkezik, annál fájóbb, hogy nem lehet minden jó ötlet mögé felsorakozni. A nehézségétől eltekintve is jó, hogy megismerünk egy sor ragyogó ötletet és újdonságot, de az talán a legfontosabb, hogy az InnoMax esetében egy folyamatról beszélhetünk. Nem ér véget a kapcsolat a díj átadásával, mert az Invitel szándéka szerint a cégekkel való találkozások a klubélet keretei között a pályázó, a pályázató és a zsűritagok bevonásával egyfajta külön közösségként is működni, formálódni kezdett. Ez miden szereplő működésében, gondolkodásában – és remélem: döntéseiben is vissza tud majd köszönni.

hvg.hu: A kkv-k Ön szerint a publicitáson túl az Invitel számára miért éri meg egy ilyen kezdeményezés mögé állni?

S. M.: Az Invitel számára fontos, hogy így megismerheti a saját jelen- és jövőbeli partnereit. Gyakran származnak olyan innovációk és ötletek az InnoMaxból, ami később együttműködést is eredményezhet az Invitelnek, és a friss szakemberek felismerése is vonzerőt jelenthet a cég számára. Én mégis leginkább azt emelném ki, hogy azáltal, hogy az Invitel az innovációt és a kkv-k felkarolását hirdeti, ezzel előresorolja magát a versenytársai között. Ez nem csak az imidzsben, hanem az ötletek, az új szolgáltatások bevonásában is jelentős eredményeket termelhet. És az is elképzelhető, hogy e kapcsolat révén egy-egy kisvállalat – ahogy egyébként maga a BellResearch is – jó beszállítóvá tud válni az Invitel számára.

*

A 2011. évi Invitel InnoMax Díjra [http://www.invitel.hu/innomax] három kategóriában lehet nevezni: I. kategória: 5-19 fős vállalatok, II. kategória: 20-69 fős vállalatok, III. kategória: 70- 250 fős vállalatok.

A pályázatok értékelésére 2012 márciusában kerül sor, a nyertesekről a zsűrielnök Zsembery György mellett a Dely Tamásból (HVG Kiadó Zrt.), Krisán Lászlóból (KA-VOSZ Zrt.), Orosz Györgyiből (Sanoma) Papp Péterből (Kancellár) és Sugár Mihályból (BellResearch) álló Invitel InnoMax zsűrije dönt.

A HVG Kiadó Zrt. a pályázat és az InnoMax verseny hivatalos médiapartnere.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.