Elterjedt, ám elavult és félrevezető vélekedés, hogy vagy nagyot kell álmodni, vagy semmit. Sharon Rowe, az évi több millió dolláros árbevételt hozó ECOBAGS Products alapítója élhető alternatívát javasol.
Mindent tegyünk kockára. Másképp bele se fogjunk! Küzdjük fel magunkat a csúcsra. Harcoljunk meg érte.
Ha pedig kudarcot vallunk…
Ennyi volt, vége. Minden odalett. Vesztettünk. Sosem leszünk sikeresek. Egyetlen barátunk sem lesz.
Ismerős helyzetek? De ha így tennénk fel a kérdést: mi lelkesít, inspirál, éltet, villanyoz fel? Mi lenne, ha belátnánk: másként is lehet vállalkozást sikerre vinni? Lépésről lépésre haladni, nem pedig mindent azonnal kockára tenni, belevetni magunkat az ismeretlenbe? Lassanként, tudatosan, minden építőkockát célzottan elhelyezve haladni előre, és csak akkor kapcsolni magasabb fokozatra, ha készen állunk? Amint főzöd, úgy eszed: apróvállalkozást vezetve egyszerre kereshetünk pénzt és élhetünk teljes életet.
Az apróvállalkozás…
... a saját magunk által felállított fontossági sorrendből születik,
... biztosítja a megélhetésünket, és éltet bennünket,
... energiáinkat olyasvalamibe csatornázza, ami kiemelten fontos számunkra,
... saját tempónkban növekszik, és mindvégig összhangban marad a prioritásainkkal,
... életünkhöz igazodó feltételeink szerint működő vállalkozás.
Nem nevezhetjük viszont apróvállalkozásnak azt...
... amit kizárólag a megélhetésért csinálunk,
... ami megkívánja, hogy minden más lényegeset félretoljunk miatta,
... ami a puszta pénzkeresés érdekében emészti fel az energiáinkat,
... ami a saját tempója szerint növekszik, fittyet hányva életünk egyéb prioritásaira,
... az üzleti élethez igazodó vállalkozás, amelyhez nekünk kell idomulnunk.
Piaci értéket teremteni saját értékrendünk alapján
Az „apró” olyan szigorúan összpontosított, fegyelmezett megközelítést takar, amely arra fókuszál, hogy a munkánk nekünk dolgozzon. Saját prioritásainkban gyökerezik, és megfelelő üzleti rátermettségünktől működik. Értékteremtő és organikusan növekvő vállalkozás létrehozását és felfejlesztését lehetővé tévő módszer, amely nem kívánja meg, hogy éjt nappallá téve dolgozzunk.
Az apróvállalkozás hatalmas lehetőség: végre megragadhatjuk a kormányrudat, és saját értékrendünk alapján hozhatunk létre piaci értéket. Az apró nem a cég forgalmára utal – annak csak a vágyaink szabnak határt. Akárcsak az apró otthon mozgalomban, az első lépés itt is a fontossági sorrend felállítása.
Mit akarunk az életünktől és a vállalkozásunktól most és a jövőben? Képzeljük el apróvállalkozásunkat úgy, mintha egy utazásra indulnánk, és csak egy kis hátizsákot vihetnénk magunkkal egy egész évre. Mit raknánk bele? Mi a legfontosabb számunkra? Miért dolgozunk valójában? Mi a mi miértünk?
Ezzel a gondolkodásmóddal mindig abból indulunk ki, ami – szakmailag és emberileg – a legfontosabb számunkra, és amikor döntés előtt állunk, rendszeresen felidézzük ezeket. Fegyelmezettek maradunk, időrendet szabunk, és tartjuk is hozzá magunkat. Olyasmit építünk, amihez – érzelmileg, lelkileg és testileg – kapcsolódunk, és ami energiával tölt fel.
Így kevesebből jóval tudatosabb életet teremthetünk magunknak. Amy Adeyemi, a Toro Communications vezérigazgatója bölcs gondolata szerint:
„A gazdagság azt jelenti, hogy elegendő pénzünk van a számunkra legjobb élet megvalósításához.”
A kávéfőző története
Egy jóbarátommal egyszer arról beszélgettünk, milyen lenne több mint egy hétig egy hajón élni. A barátom kijelentette: „Ha magammal vihetem a kávéfőzőmet, részemről minden rendben. Nem számít, mennyire imbolyog a hajó, milyen nedves, párás vagy levegőtlen a kabin, ha reggel megihatom a szokásos jávai kávémat, a világ úgy szép, ahogy van!”
Vajon mi volna a mi „kávéfőzőnk”: az egyetlen dolog, amelytől mindenképpen jól érezzük magunkat? Készítsünk listát azokról a dolgokról, amelyek feldobnak bennünket. Találjuk ki, melyek listánk alapvető tételei. Gondoskodjunk arról, hogy ezek a lényeges vágyak bekerüljenek a miértünkbe. És ne engedjünk belőlük.
A fenti cikk Sharon Rowe Merj kicsi maradni! című könyvének szerkesztett részlete.
Mitől marad élhető és emberközeli egy vállalkozás? Miként lehetünk nyereségesek, miközben a közösségünket is szolgáljuk? Hogyan tarthatjuk szem előtt a saját értékrendünket a cégünkben? Sharon Rowe tanácsait követve megtanulhatjuk, hogyan éljünk teljes életet vállalkozóként. A könyvet itt vásárolhatja meg kedvezménnyel.