Négy napon át tanulhatnak a szolgáltatások és az ügyfélélmény javításáról a hazai cégek: a csütörtöki Service Design Day keretében 62 előadó történeteit ismerhetik meg, majd péntektől egy design sprint keretében próbálhatják ki a service design eszköztárát.
A vállalatok ma már csak úgy maradhatnak versenyképesek, ha megismerik és megértik fogyasztóik gondolkodását, problémáit, és fókuszáltan tudnak rájuk reagálni. Ebben a folyamatban segíthet a service design. Segítségével a cégek megérthetik, mitől lesz a termék vagy a márka releváns a fogyasztók szemében, mi az az aspektus, amely valós élményt nyújt számukra a termékkel kapcsolatban. A service design folyamatáról, alapelveiről és eszközeiről ebben a cikkben olvashatnak részletesebben.
Az október 11-ei Service Design Day-en különböző területek – többek között a telekommunikációs, a UX, a HR, az oktatás, a blockchain és a coaching piacok szakértői – mutatják meg, hogyan segítheti a vállalatokat és szervezeteket a service design.
“Úgy válogattuk össze a programot, hogy ne csak a sikerekről beszéljünk, hanem tanuljunk a bukásokból is, hiszen gyakran ezek adják a legizgalmasabb tanulságokat” – mondja Radnai Zoltán társszervező, aki közel 10 éven át volt a Prezi customer experience vezetője.
A szervezők kiemelten fontos témakörnek tartják a jó projektek gyakorlati megvalósításának, implementálásának kihívásait is, aminek külön blokkot szentelnek. Káli György, a Service Design Day alapítója szerint azért is fontos az őszinte tapasztalatcsere, mert bár mára kialakult egy fogékony szakmai közösség, elengedhetetlen az ügyfelek közös edukációja.
A service design gyakorlati oldalába is bekapcsolódhatnak azok, akik csatlakoznak a péntektől kezdődő, háromnapos design sprinthez. Ennek témája a MOL közösségi autós szolgáltatásának, a Limónak a fejlesztése lesz. A sprinten a résztvevők együtt dolgozhatnak az egy nappal korábban előadó szakemberekkel. A témakör pénteki feltérképezése után szombaton már megoldási ötletek születnek, melyekből prototípus készül. Ezeket pedig egy gyors tesztelés után vasárnap este prezentálják a résztvevők a MOL Limo vezetősége előtt.
“Egy ilyen intenzív, háromnapos sprint közben elképesztő kreatív energia szabadul fel” – véli Winkler Zsolt, a MOL-csoport Open Innovation HUB vezetője. “Szeretnénk a Limo élménnyel piacot építeni, és ehhez jó alapot adhatnak a közös felismerések, validált gondolatok”.
A Service Design Day a Design Hét keretein belül valósul meg. A teljes programot itt olvashatja el, a Design Sprintre vállalkozók pedig az alábbi oldalon regisztrálhatnak.
A Sprint - Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt? című könyv pedig egy olyan sokoldalú módszert mutat be az elképzelések tesztelésére, amely startupoknál és nagyvállalati környezetben egyaránt sikerrel alkalmazható.