2010. augusztus. 13. 11:55 MTI Utolsó frissítés: 2010. augusztus. 13. 13:11 Karrier

Tízezer munkanélküli kaphat most állást

Több mint tízmilliárd forintos támogatással mintegy tízezer állásnélkülinek indult munkaerő-piaci program az Észak-alföldi Régióban.

A program Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 10 500 hátrányos helyzetű munkavállaló munkaerőpiaci integrációját teszi lehetővé az Európai Szociális Alap és a nemzeti társfinanszírozásból biztosított 10,8 milliárd forint támogatásból - mondta Kolozs Sándor, a regionális munkaügyi központ általános főigazgató-helyettese. A tartós munkanélküliek és a gazdasági váltság miatt állásukat elvesztett emberek személyre szabott, komplex segítséggel kerülhetnek vissza a munka világába.    

A programba Szabolcsban 4824, Hajdúban 3530, míg Szolnok megyében 2027 szakmával nem rendelkezőt, pályakezdőt, vagy hosszú ideje elhelyezkedési gonddal küszködőt, továbbá 50. életévét betöltött munkavállalót vontak és vonnak be. Közöttük van 3500 olyan álláskereső is, aki a gazdasági válság miatt veszítette el állását.

Július végéig 10384-en kapcsolódtak a programhoz, s közülük 7359-en jelenleg képzésben vesznek részt. Ők összesen mintegy 50 piacképes szakma elsajátítása közül választhattak. Szociális helyzetüktől függően közel 4000-en keresetpótló támogatást is kapnak, 50, 90, vagy akár 100 százalékos arányút is.

A régió foglalkoztatási helyzetének javítására még 1200 állástalan embert szeretnének bevonni a programba. Mintegy 800-an képzésben vehetnek majd részt, míg a többiek bérjellegű támogatásokkal helyezkedhetnek el. A régióban júliusban 122 625 állástalant tartottak nyilván, Szabolcsban 53 504-et, Hajdú-Biharban 42521, míg Szolnok megyében 26 600-at.

 

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.